FOX Engine ma być asem w rękawie twórców Pro Evolution Soccer 2014. Konami zapowiada, że rozgrywkę chce oprzeć na sześciu filarach. Bacznie się im przyglądamy i pokazujemy pierwsze screeny z gry.
FOX Engine ma być asem w rękawie twórców Pro Evolution Soccer 2014. Konami zapowiada, że rozgrywkę chce oprzeć na sześciu filarach. Bacznie się im przyglądamy i pokazujemy pierwsze screeny z gry.
"Bazując na sześciu filarach, przebudowaliśmy każdy aspekt rozgrywki w Pro Evolution Soccer 2014" - śmiało zapowiadają Azjaci z Konami. Pracę zespół PES Productions rozpoczął od zera, chcąc ustanowić nowy standard w gatunku gier piłkarskich. Dość jednak kwiecistego pustosłowia, przejdźmy do analizy konkretów.
Pierwszym filarem Pro Evolution Soccer 2014 jest technologia piłki. Zespół skupił się na wiernym odwzorowaniu jej poruszania się i użycia przez graczy. Piłkarze mają mieć zdolność nie tylko odczytania zamiaru podania, ale również bycia o krok do przodu w kwestii zdobywania terenu pod polem karnym przeciwnika i ubiegania obrońców. Użytkownicy mają mieć możliwość zaadresowania podania z pożądaną siłą i na odpowiedniej wysokości.
Dostosować będzie można nawet kąt nachylenia ciała piłkarza w momencie przyjęcia piłki. True Ball Tech ma zapewnić jeszcze większą dowolność w budowaniu akcji, włączając w to także grę na wolne pole. Zawodnicy będą kontrolowali piłkę obiema nogami, poruszając się po boisku w 360 stopniach. Pojawi się też opcja ochrony futbolówki przed defensorem drużyny przeciwnej. Kontrola na małej przestrzeni ma być intuicyjna.
Motion Animation Stability System, czyli system stabilnych animacji ruchu to drugi filar Pro Evolution Soccer 2014. Będzie on odpowiadał za symulację ruchu ciał piłkarzy w momencie kontaktu z innymi zawodnikami. Zamiast wyświetlania z góry ustalonych animacji MASS ma reagować natychmiast w danej sytuacji boiskowej, biorąc pod uwagę zaistniałe czynniki. Dzięki temu systemowi bardziej realistycznie mają wyglądać pojedynki jeden na jednego.
Trzeci filar Konami określa mianem Serca. "Ma ono odtworzyć efekty, jakie na piłkarzach wywiera doping miejscowych kibiców, zarówno na podstawie indywidualnych odczuć, jak i na płaszczyźnie całego zespołu" - tłumaczą twórcy PES-a 2014. Każdy zawodnik będzie opisany nie tylko cechami czysto piłkarskimi, ale także atrybutami psychicznymi. Jeśli nie trafi na swój dzień, koledzy z zespołu mogą go wesprzeć biorąc ciężar rywalizacji na swoje barki.
Tożsamość PES to dość oględnie nazwany czwarty filar. "PES 2013 wyznaczył nowy standard dla realizmu, dzięki wdrożeniu systemu Player ID. Po raz pierwszy gracze mogli natychmiastowo rozpoznać piłkarza po jego wiernie odwzorowanych stylach biegania i gry. PES 2013 zawierał 50 graczy korzystających z tego systemu" - przypomina Konami. W przypadku tegorocznej odsłony ich liczba ma drastycznie wzrosnąć.
Gra Zespołowa - to na niej mają być oparte potyczki na boiskach piłkarskich PES 2014. W nowej części serii ma być zawarty innowacyjny system gry kombinacyjnej, dzięki której w kluczowych strefach boiska użytkownicy będą mogli wybrać jedną z wielu taktyk, określając zachowania trzech lub nawet większej liczby zawodników. Kluczowe stanie się zatem poruszanie bez piłki.
Ostatni filar został nazwany Rdzeniem. "PES Productions ma za sobą kilka lat konsultacji z fanami PES-a i futbolu. Mają one na celu wierne odtworzenie kluczowych elementów serii i implementację różnego rodzaju unowocześnień" - tłumaczą twórcy gry. Oprócz tego obiecują piękną grafikę i usprawniony system wykonywania rzutów wolnych i karnych. Będzie też coś dla koneserów orientalnych rozgrywek - możliwość udziału w azjatyckiej wersji Ligi Mistrzów.
Jak zdradza Konami, obecnie prace zostały zakończone w 70 proc. Premiery Pro Evolution Soccer 2014 można się spodziewać jesienią. Platformami docelowymi są pecety, a także konsole X360, PS3 i PSP. Poniżej przedstawiamy pierwsze screeny.