Podczas E3 2013 Ubisoft zaprezentował na swoim stoisku tryb multiplayer w Assassin’s Creed IV: Black Flag. Poniższe informacje pochodzą od osób testujących grę, którzy mieli okazję sami przekonać się, że:
- W grze znajdzie się funkcja Game Lab, pozwalająca wybrać ponad 200 parametrów rozgrywki tak, by dostosować ją do własnych potrzeb. Irytuje was, że inni zbyt często używają bomby dymnej? Wyłączcie możliwość wybrania jej. Prócz nakładania ograniczeń na zestawy umiejętności, w grze będzie można wybrać np. jak ma działać wskaźnik wykrycia.
- W testowanym trybie Simple Wanted gra rozpoczynała się ze wskaźnikiem wykrycia Incognito (450 punktów). Kolejnymi stopniami są: Cichy (350) i Dyskretny (250), a jeśli nawet nie będziemy starali się ukrywać, otrzymamy zaledwie 150 punktów.
- Sesje trwają po 8 minut.
- Zamiast z góry ustalonej premii punktowej mamy w niektórych przypadkach mnożniki. Przykładowo, za zabójstwo akrobatyczne otrzymamy 1,5 razy więcej punktów niż za zwykłe a za zabójstwo z ukrycia – 2 razy więcej. Jeśli dojdzie do spornego zabójstwa, nasz wynik punktowy zostanie zmniejszony o połowę. Przykładowo, gdybyśmy za zabójstwo mieli otrzymać tylko 150 punktów, ale przeciwnik zorientował się i próbował nas ogłuszyć, otrzymamy 75, a gdybyśmy mieli otrzymać 1000 punktów, w takiej sytuacji zgarniemy przynajmniej 500.
- Portrety celów wyświetlają się teraz w prawym, dolnym rogu. Podobnie jak w poprzednich częściach, jeśli cel znajdzie się w zasięgu wzroku, portret zostanie podświetlony.
- NPC będą reagować na nasze zabójstwa, jeśli nie będą one Ciche lub Incognito.