Broken Age podzielony na dwie części - Double Fine nie ma pieniędzy na dokończenie gry

Paweł Pochowski
2013/07/03 10:40

Ze względu na błędy w obliczeniach i brak pieniędzy na dokończenie produkcji Broken Age - przygodówki studia Double Fine - tytuł ten zostanie podzielony na dwie części

Broken Age podzielony na dwie części - Double Fine nie ma pieniędzy na dokończenie gry

O zaistniałej sytuacji informuje Tim Schafer, szef studia Double Fine, który skierował do graczy specjalny list. Informuje w nim, że na produkcję Broken Age zebrano wiele pieniędzy, ale Timowi coś się pomyliło i zaprojektował tak wielką grę, że generalnie - studia aktualnie nie stać na jej stworzenie. W tym miejscu chcielibyśmy jedynie przypomnieć, że Kickstarter na projekt nazwany Double Fine Adventure, który z czasem przemianowano na Broken Age, wystartował z docelową sumą 400.000 dolarów, natomiast zakończył się zbierając dla twórców ponad 3.300.000 - o wiele, wiele więcej. Jak więc pierwotnie miała wyglądać gra, w sytuacji w której powstałaby za ułamek zebranej sumy? Tego chyba nie wie nawet sam Tim.

Double Fine wie, że robić nowej zbiórki praktycznie nie mogą, na samodzielne sfinansowanie produkcji studia najzwyczajniej w świecie nie stać (gra byłaby gotowa w całości w roku 2015), a i pójść po pieniądze do wydawcy im nie wypada - byłoby to zaprzeczenie idei Kickstartera. Wymyślili więc coś innego - Broken Age zostanie podzielony na dwie części. Pierwsza połowa gry trafi na Steam Early Access w styczniu 2014. Osoby składające się na grę naturalnie otrzymają do niej dostęp zupełnie za darmo - dodatkowo wszyscy inni zainteresowani grą będą mogli kupić sobie jej wcześniejszą wersję. I to właśnie ze sprzedaży pierwszej części Broken Age w tym modelu dystrybucyjnym pochodzić mają fundusze na ukończenie drugiej części tej produkcji. Ta powinna zadebiutować w okolicach kwietnia bądź maja 2014 roku i zostanie wydana w ramach bezpłatnej aktualizacji do pierwszej części.

Innymi słowy: sytuacja prezentuje się następująco - Tim nie wywiązuje się ze złożonych obietnic. Porozrzucał zebrane pieniądze na lewo i prawo, a obecnie nie ma innego sposobu na dokończenie produkcji Broken Age niż podzielenie jej na dwie części. Gra miała powstać za 400 tysięcy dolarów, natomiast okazuje się, że jej połowa (!) kosztować będzie ponad trzy miliony. Double Fine będzie sprzedawać więc połowę gry mając nadzieję, że na zakup skusi się wystarczająca liczba osób, by można było ją dokończyć w całości... To chyba nie wymaga szerszego komentowania, prawda?

GramTV przedstawia:

Po więcej informacji o Broken Age odsyłamy do poświęconego mu newsa, natomiast poniżej prezentujemy pierwszy zwiastun gry.

Komentarze
49
Vojtas
Gramowicz
04/07/2013 13:59
Dnia 04.07.2013 o 07:30, Lordpilot napisał:

^^ Plichta też chciał dobrze, tak się przynajmniej tłumaczył ;-)

Wybacz, ale porównanie do Amber Gold jest rodem z onetu czy innego salonu24.

Dnia 04.07.2013 o 07:30, Lordpilot napisał:

Mój stosunek do KS nie ma tu nic do rzeczy, oddzielam sympatie/antypatie od rzeczywistości. Do takiego B.Fargo też mam stosunek raczej oziębły

Myślę, że Fargo to jeden z powodów Twojej antypatii do KS. :)

Dnia 04.07.2013 o 07:30, Lordpilot napisał:

Umowa jest umową, tłumaczenia że weteran branży, siedzący w tym biznesie od wielu, wielu lat nie potrafił oszacować kosztów... - ujmę to delikatnie: nie trafiają do mnie.

Nie tłumaczę go i rozumiem, dlaczego ludzie są zdenerwowani. Taka akcja nie powinna była się zdarzyć. Ale też rozumiem, skąd się wzięła w nim chęć zrobienia gry większej i lepszej niż pierwotnie zakładał. Pociąg do przygodówek w człowieku siedzi, mimo że grę tego typu zrobił dawno temu.

Dnia 04.07.2013 o 07:30, Lordpilot napisał:

W tym wypadku przebaczenia nie będzie, a moja sympatia do tego człowieka się skończyła.

W porządku, ale ja, dopóki nie zobaczę finalnego produktu, człowieka nie skreślam. Każdy zasługuje na drugą szansę.

Dnia 04.07.2013 o 07:30, Lordpilot napisał:

Double Fine is NOT asking for more money. We are fine, financially. We are using our OWN money to deliver a bigger game than we Kickstarted. No dziwne by było gdyby jeszcze prosili o pieniądze

Jego tweet to nawiązanie do nagłówków w mediach, które podały, że DF chce więcej pieniędzy. Niestety, tylko część portali zamieściło sprostowanie. :/

Dnia 04.07.2013 o 07:30, Lordpilot napisał:

właśnie przeputali 3 bańki :).

DF nie zmarnowało 3 milionów. Po prostu robią grę z wyższej półki jakościowej, a to zawsze kosztuje więcej. Podałem wcześniej przykład Grim Fandango.

Lordpilot
Gramowicz
04/07/2013 07:30

> Przesadzasz i to przesadzasz grubo. Ja wiem, że do KS podchodzisz jak do jeża (nie wiedzieć

Dnia 03.07.2013 o 17:27, Vojtas napisał:

czemu), ale gdzie AG, a gdzie Double Fine!? Schafer zawinił tym, że nie stworzył z kolegami odpowiednio realistycznego kosztorysu

^^ Plichta też chciał dobrze, tak się przynajmniej tłumaczył ;-)Mój stosunek do KS nie ma tu nic do rzeczy, oddzielam sympatie/antypatie od rzeczywistości. Do takiego B.Fargo też mam stosunek raczej oziębły, ale obstawiam, że jego ekipa w odróżnieniu od Double Fine takiego numeru nie wytnie.Umowa jest umową, tłumaczenia że weteran branży, siedzący w tym biznesie od wielu, wielu lat nie potrafił oszacować kosztów... - ujmę to delikatnie: nie trafiają do mnie. Może gdyby to był jakiś nowicjusz z pierwszym projektem na tapecie, to jakoś by go to usprawiedliwiało, choć też nie bardzo. W tym wypadku przebaczenia nie będzie, a moja sympatia do tego człowieka się skończyła.ps. Próba wyjścia Tima z całej sytuacji z twarzą przypomina pośmiertne drgawki:Double Fine is NOT asking for more money. We are fine, financially. We are using our OWN money to deliver a bigger game than we Kickstarted.No dziwne by było gdyby jeszcze prosili o pieniądze - właśnie przeputali 3 bańki :). Świetnie, że mają się tak dobrze finansowo - samopoczucie w ekipie jest na pewno lepsze niż wśród tych, którzy wsparli projekt. Dobrze wiedzieć, że dołożą do gry swoją kasę (od kogo ją mają :) ?), choć nie ma się tu czym za bardzo chwalić - brzmi tak jakby robili graczom ŁASKĘ.Timie nie pisz więcej albo niech Ci tweetuje ktoś bardziej kumaty ! Tam w co drugim słowie powinno być "przepraszam" albo "jest mi/nam niezmiernie przykro", a nie teksty, że w firmie jest świetnie i więcej kasy nie potrzeba ;-)

Vojtas
Gramowicz
03/07/2013 23:42

Uzupełnienie: Schafer nie chce więcej pieniędzy."Double Fine is NOT asking for more money. We are fine, financially. We are using our OWN money to deliver a bigger game than we Kickstarted."Źródło: http://twitter.com/TimOfLegend/status/352471341552762881Jeśli dostarczy grę taką, jaką zapowiedział, będzie mu wybaczone.




Trwa Wczytywanie