Dlaczego Guild Wars 2 nie trafiło ostatecznie na konsole?

Małgorzata Trzyna
2013/07/03 12:32

W lutym 2012 roku wydawca Guild Wars 2, firma NCSoft ogłosiła, że trwają prace nad grą w wersji na konsole. Okazało się jednak, że ArenaNet nie mogłaby pozwolić sobie na wydawanie aktualizacji tak często, jak by sobie tego życzyła.

Dlaczego Guild Wars 2 nie trafiło ostatecznie na konsole?

- Próbowaliśmy stworzyć Guild Wars 2 w wersji na konsole i przekonać się, czy to się sprawdzi – powiedział główny projektant zawartości, Mike Zadorojny podczas rozmowy z Eurogamerem. – Jednak PC zawsze było dla nas najważniejszą platformą, zwłaszcza, że chcieliśmy stworzyć żywy świat i wydawać nową zawartość tak szybko, jak się da. Zrobienie czegoś takiego w przypadku konsol jest niezwykle trudne.

Nowa generacja konsol ma być bardziej otwarta, ale czy w wystarczającym stopniu, by twórcy mogli aktualizować grę bez przeszkód? ArenaNet zamierza z ciekawością przyglądać się, jak poradzi sobie MMO The Elder Scrolls Online, które trafi na PC, PS4 i Xboksa One w tym samym czasie.

GramTV przedstawia:

- Ciekaw jestem, co z tego wyjdzie – powiedział Zadorojny. – Najważniejsze pytanie brzmi, jak często będą mogli aktualizować i patchować grę po wydaniu. To będzie spore wyzwanie. Jeśli chodzi o nas, możemy z łatwością dodawać nową zawartość na PC w krótkich odstępach czasowych. Łatwiej jest nam to zrobić na PC niż na Xboksie One czy PS4. Dodatkowo, na PC nie trzeba opłacać comiesięcznej subskrypcji, zatem nie stanowi ona dla nikogo bariery [w przeciwieństwie do nowej generacji konsol, wymagających wnoszenia opłat za możliwość grania przez sieć].

Czy Guild Wars 2 ma zatem jeszcze szansę ukazać się na konsolach? Zadorojny nie mówi „nie”, ale podkreśla, że nie jest to dla firmy kluczowa sprawa. Najważniejszą platformą pozostanie PC.

Komentarze
13
L33T
Gramowicz
03/07/2013 18:51

FF XIV ? Wychodzi i na ps 3/4 jak i na PC.

Usunięty
Usunięty
03/07/2013 18:26
Dnia 03.07.2013 o 17:20, Kraju napisał:

> Nie udało się, świat jest ogromny i martwy... Od czasów dynamicznych questów i nowych eventów dco trzy tygodnie (niedługo będą co dwa) stan rzeczy się poprawił. Choć nadal poboczne lokacje na niższych poziomach świecą pustkami.

Należe do ludzi, którzy lubili GW 2 nawet bez tych aktualizacji- wolałbym zresztą nowe tereny np. Tengu. :PGW 2 w ostatnich eventach wymagało tyle grindu i skilla co GW 1...

Usunięty
Usunięty
03/07/2013 17:42
Dnia 03.07.2013 o 17:28, L33T napisał:

> Gdyby GW2 pojawiło się na PS4 to odzyskał bym wiarę w next geny A co ma GW 2 jadące na DX 9.0c i brakiem poprawek optymalizujących silnik przez coś innego niż zmniejszanie detali do gier pod DX 11 z pełnym wsparciem AMD i Nvidi i grafiką choćby taką jak w Watch Dogs co by uzasadniało chore wymagania jeśli chodzi o to ile Procesor Wars 2 żre zasobów?

Nie wiem i nic mnie to nie obchodzi. Ja chcę dobre, grywalne MMO na konsole które będzie mogło funkcjonować równie dobrze co MMO PCtowe.




Trwa Wczytywanie