Podróże w czasie, dynamiczna walka bez bloków, główny bohater będący cyborgiem - oto Backspace w pigułce. Inspiracją dla projektu były Mass Effect, Borderlands i System Shock 2.
Podróże w czasie, dynamiczna walka bez bloków, główny bohater będący cyborgiem - oto Backspace w pigułce. Inspiracją dla projektu były Mass Effect, Borderlands i System Shock 2.
Oto jak Obsidian opisał projekt w swoich dokumentach: "Backspace to single-playerowy action-RPG, umiejscowiony w przestrzeni sci-fi i zawierający prosty system podróży w czasie. Walka toczy się w podobnym tempie do tej znanej z TES V: Skyrim, ale nieco szybciej z uwagi na brak systemu bloków. Najprostszym sposobem na przedstawienie gry jest zestawienie Mass Effect, Borderlands i System Shock 2 w kwestii rozrywki i umiejscowienia".
Akcja miała toczyć się w dalekich zakątkach kosmosu, który przez minione lata ludzkość skutecznie kolonizowała. Podbojom miały oczywiście towarzyszyć starcia z przedstawicielami obcych cywilizacji. Gracz wcieliłby się w cyborga, w 90 proc. człowieka, w 10 proc. maszynę. Rozwój postaci przebiegałby podobnie jak w przywoływanym już Skyrimie.
Obecnie Obsidian Entertainment ma na swoich barkach mnóstwo pracy (przede wszystkim wykończenie South Park: The Stick of Truth i stworzenie Project Eternity), ale studio nie wyklucza, że w przyszłości powróci do Backspace'a. - To była koncepcja, której ani nie skasowaliśmy, ani nie daliśmy jej zielonego światła - mówi Feargus Urquhart.
- Nad pomysłem na Backspace pracowali znakomici ludzie, ale później przesunęliśmy ich do prac nad innymi tytułami, gdy nadarzyły się odpowiednie okazje. Mamy wiele interesujących pomysłów, do których być może powrócimy w przyszłości - dodaje.
Więcej o Backspace pisze serwis Kotaku. Publikuje też kilka szkiców koncepcyjnych z niedokończonego na razie projektu Obsidianu.