Wydawanie gier na PlayStation 4 ma być tak proste, jak to możliwe. Sony nie zamierza tworzyć sztucznych barier, pozostawiając całkowitą kontrolę nad projektem jego twórcom.
Wydawanie gier na PlayStation 4 ma być tak proste, jak to możliwe. Sony nie zamierza tworzyć sztucznych barier, pozostawiając całkowitą kontrolę nad projektem jego twórcom.
Agostino Simonetta, przedstawiciel Sony Computer Entertainment Europe, wyjaśnił podczas Develop Conference, na czym będzie polegało samodzielne wydawanie gier na PS4 przez ich twórców. Oczywiście, ci, którzy będą zajmowali się tworzeniem gier, będą musieli mieć oficjalny zestaw developerski, poza tym wszystko będzie zależało od nich – od ostatecznego kształtu projektu po datę jego wydania. Współpraca z Sony umożliwi natomiast skuteczne promowanie gry. Simonetta przekonuje, że ci, którzy już kiedyś odnieśli sukces, nie będą mieli zapewnionego łatwiejszego startu niż debiutanci, gdyż ostatecznie będzie liczyła się jakość gry, która wpłynie na decyzję Sony, w jaki sposób (i czy w ogóle) firma ją zareklamuje.
Sony nie zamierza wymuszać na twórcach zmian w ich projekcie. Ci, którzy wyślą gotowy produkt do firmy, będą mogli poprosić o przesłanie opinii na jego temat (będzie to zupełnie opcjonalne). A kiedy już zapoznają się z uwagami czy zaleceniami, sami zdecydują, czy się do nich zastosować, czy też nie. Sony nie będzie decydowało o tym, czy dana gra ma zostać wydana. Po jej wysłaniu po upływie tygodnia będzie mogła pojawić się w sklepie. W tym momencie twórcy będą mogli rozpocząć kampanię marketingową i zdecydować, kiedy ma nastąpić premiera ich dzieła.