Wyciągnięcie wtyczki ogłoszono z niespotykanie dużym wyprzedzeniem. Być może równie dużym co niespełnione ambicje tych tytułów.
Wyciągnięcie wtyczki ogłoszono z niespotykanie dużym wyprzedzeniem. Być może równie dużym co niespełnione ambicje tych tytułów.
Advisory: Online multiplayer services for MAG, SOCOM Confrontation, and SOCOM 4 will be ending on 01/28/14
— PlayStation (@PlayStation) July 16, 2013
Gry podzielą zatem los swoich twórców - zamkniętego rok temu studia Zipper Interactive.
MAG miał być motorem napędowym sieciowej zabawy na PlayStation 3. Sony włożyło w grę i jej promocję dużo pracy. Efekt nie był zły, ale zabrakło mu też iskry, która przyciągnęłaby rzesze graczy, a potem je przy grze utrzymała. Z SOCOM-em jest podobna historia. Pierwsza część pomagała Sony wkraczać w erę konsolowej rozrywki przez internet na PlayStation 2 (pamiętacie dokręcany monetami Network Adaptor?). Mimo to seria nigdy nie porwała publiki, choć jakimś cudem doczekała się kilku kontynuacji.
Na multiplayerowego pogromcę Halo jeszcze trochę Sony poczeka.