W drugiej połowie 2013 roku ArenaNet będzie nadal poszerzać świat Guild Wars 2 i dodawać nową zawartość, nowe zadania, nowe osiągnięcia do zdobycia. Aktualizacje będą wprowadzane co dwa tygodnie, a zatem nie będzie czasu na to, by się nudzić. Na tym jednak nie koniec.
- ArenaNet nie zamierza dodawać do gry coraz lepszych przedmiotów, ponieważ oznaczałoby to, że wysiłek włożony w zdobycie poprzednich poszedłby na marne. Zamiast tego będą pojawiać się nowe umiejętności i cechy dla każdej profesji – mają być to zbalansowane zdolności, poszerzające możliwości tworzenia postaci. W grze pojawią się nowe możliwości zdobywania Skill Points.
- W systemie zdobywania nagród wprowadzono sporo zmian – m.in. w przypadku misji dziennych i miesięcznych, czy też za pokonywanie World Bossów. Już wkrótce opłaci się również pokonywać czempionów, ponieważ nagrodą za ich zabicie będzie skrzynka zawierająca rozmaite materiały, Skill Pointy, skórki, Lodestone i wiele innych. W ten sposób warto będzie udać się z całą drużyną do Orr czy Southsun Cove i zapolować na silniejszych przeciwników.
- Za przechodzenie dungeonów gracze będą nagradzani skrzynkami i złotem w ilości proporcjonalnej do trudności i długości wybranej ścieżki. Dodatkowe złoto będzie przyznawane codziennie za kończenie różnych ścieżek w różnych dungeonach.
- Pojawią się nowe materiały do craftowania, przypisane do konta, które będzie można zdobywać za wypełnianie specjalnych misji – np. przejmowanie posterunków w WvW, zabijanie World Bossów, przechodzenie dungeonów lub mini-dungeonów, ukończenie wyznaczonych Jumping Puzzle, wypełnianie misji gildyjnych czy przejmowanie świątyń w Orr.
- Gracze nie będą już zmuszani do wybierania, czy nosić zbroje/szaty z lepszymi statystykami, czy też stawiać na większą szansę znajdywania magicznych przedmiotów. Premia do znajdywania lepszych przedmiotów będzie przypisywana do konta, a będzie ją można zwiększyć za pomocą przedmiotów jednorazowego użytku. Te z kolei będzie można zdobyć np. rozkładając zielone lub niebieskie elementy wyposażenia na podstawowe surowce. ArenaNet zapewnia, że postara się, by wprowadzanie tejże zmiany przeszło bezboleśnie, zwłaszcza dla osób, które inwestowały w premię do znajdywania magicznych przedmiotów.
- W craftingu będzie można osiągnąć poziom 500, a nie 400 – jak do tej pory. Lepsze materiały do craftingu będzie można znaleźć bądź uzyskać z łączenia materiałów niższych poziomów. Dzięki rzemiosłu da się jednak wytwarzać przedmioty Ascended oraz prekursory dla legendarnych broni. Każdy przedmiot będzie można wytworzyć najwyżej raz dziennie.
- W grze pojawią się nowe rodzaje legendarnych broni i innego rodzaju wyposażenia. Gracze będą mogli sami wybierać statystyki dla broni legendarnych zamiast uciekać się do transmutacji.
To nie wszystkie zmiany – wszak Guild Wars 2 to nie tylko PvE, ale też PvP i WvW. Zainteresowanych szczegółami zachęcamy do zapoznania się z obszernym wpisem Colina Johansona, reżysera gry, w którym znajdziecie dokładne informacje, czego możemy się spodziewać w drugiej połowie 2013 roku.