Założyciel Eidos Montreal odchodzi! Square Enix chce się skupić na mniejszych projektach?

Patryk Purczyński
2013/07/23 19:58
9
0

Stephane D'Astous nie jest już szefem studia, które stworzyło Deus Ex: Bunt Ludzkości. Równie niepokojące, co samo odejście, są jego powody. Znane jest już też nazwisko następcy D'Astousa.

Założyciel Eidos Montreal odchodzi! Square Enix chce się skupić na mniejszych projektach?

David Anfossi zastąpi Stephane'a D'Astousa na stanowisku szefa Eidos Montreal. Dotychczasowy głównodowodzący wydał oświadczenie, w którym tłumaczy powody swojego odejścia. Nie da się w nim nie zauważyć rozgoryczenia. - Od czasu ubiegłorocznych słabych wyników finansowych Square Enix Europe, narastała między nami różnica opinii w kwestii tego, co musi zostać zrobione w celu poprawienia sytuacji - wyjaśnia D'Astous.

- Brak przywództwa, odwagi i komunikacji był tak ewidentny, że nie byłem w stanie właściwie wykonywać swojej pracy. Zrozumiałem, że występujące między nami różnice są nie do pogodzenia, a najlepszym wyjściem z tej sytuacji będzie niestety rozstanie - dodaje były już szef Eidos Montreal.

Samo studio wydało oświadczenie, w którym informuje, że szefem wszystkich europejskich i północnoamerykańskich studiów należących do Square Enix zostanie Darrell Gallagher, dotychczasowy dyrektor Crystal Dynamics, które ostatnio stworzyło nowego Tomb Raidera. Anfossi ma z kolei dopilnować, by prace nad Thiefem zostały skutecznie ukończone. Będzie on także nadzorował produkcję "dwóch innych, niezapowiedzianych jeszcze projektów, które powstają w studiu".

GramTV przedstawia:

Na czele Square Enix Montreal (ma się zajmować marką Hitman) stanie Patrick Naud, zaś ekipą IO Interactive (pracuje nad wysokobudżetową grą z Agentem 47 w roli głównej) dowodzić będzie Hannes Seifert. - Skupiamy się na tworzeniu świetnych gier i dostarczaniu niezapomnianych wrażeń - zapewnia Phil Rogers, dyrektor wykonawczy europejskiego i północnoamerykańskiego oddziału Square Enix.

- Nasze gry będą ukazywać się w innych kształtach i rozmiarach, ale za to będziemy dostarczać je szybciej i lepiej. Wierzymy, że wspomniane zmiany pomogą naszym studiom osiągnąć te cele - dodaje. Wygląda więc na to, że Deus Ex: The Fall nie był jednorazowym wystrzałem Square Enix i firma może stopniowo odchodzić od projektów wysokobudżetowych.

Komentarze
9
Usunięty
Usunięty
24/07/2013 23:28
Dnia 24.07.2013 o 12:20, Phobos_s napisał:

> To źle się domyślasz. Piję ogólnie, a nie do konkretnego tytułu. No ale napisałeś, że wierzą, że wystarczy dobry tytuł i nie trzeba się wysilać. Na czym opierasz swój osąd? Wydali choć jeden tytuł na telefon, który miał dobrą markę a okazał się chłamem, przy którym się nie wysilili?

Piję ogólnie do wydawania gier na telefony, a nie konkretnie do Eidosu.

Usunięty
Usunięty
24/07/2013 12:20
Dnia 24.07.2013 o 12:14, maniekk napisał:

To źle się domyślasz. Piję ogólnie, a nie do konkretnego tytułu.

No ale napisałeś, że wierzą, że wystarczy dobry tytuł i nie trzeba się wysilać.Na czym opierasz swój osąd? Wydali choć jeden tytuł na telefon, który miał dobrą markę a okazał się chłamem, przy którym się nie wysilili?

Usunięty
Usunięty
24/07/2013 12:14
Dnia 24.07.2013 o 10:56, Phobos_s napisał:

> Ehh, czyli teraz będą masowo walić gry P2W na tablety i telefony. Kolejna marka, która > wierzy, że w telefonach wystarczy dobry tytuł, nie trzeba się wysilać i już kaska leci. Domyślam się, że pijesz do Deus Ex: The Fall. Akurat w przypadku tego tytułu się mylisz. Gdybyś poczytał recenzje zobaczyłbyś, że właśnie włożyli w grę dużo pracy i nie jadą tylko na "dobrym tytule".

To źle się domyślasz. Piję ogólnie, a nie do konkretnego tytułu.




Trwa Wczytywanie