After Reset, oldskulowy RPG à la Fallout, będzie pełen nawiązań do klasyki gatunku

Mateusz Stanisławski
2013/07/27 18:00

Pamiętacie After Reset, staroszkolnego postapokaliptycznego RPG-a niezależnego studia, o którym pisaliśmy w lutym? Wracamy do tematu z kolejną porcją informacji.

After Reset, oldskulowy RPG à la Fallout, będzie pełen nawiązań do klasyki gatunku

Nowy wpis twórców gry na oficjalnej stronie internetowej After Reset aż kipi od świeżych informacji. Twórcy postanowili przybliżyć poszczególne składowe produkcji, porównując je do rozwiązań znanych z klasyki gatunku. Oto najważniejsze fakty:

  • pod względem klimatu i dostępnych regionów grze jest najbliżej do Fallouta 1 i 2, przy czym z racji tego, że mamy do czynienia z postapokaliptyczną produkcją typu sci-fi, a nie retro, jeszcze większy nacisk zostanie położony na realizm środowiska;
  • jeśli chodzi o miejsce akcji i tło wydarzeń, gra może przypominać niektóre ze starszych części serii Command & Conquer, między innymi ze względu na podzielenie świata po nuklearnej apokalipsie na trzy regiony oraz specyficzny damski głos wirtualnej inteligencji w osobistym implancie CORE-7;
  • większość technologii United Governments, a także klimat niektórych lokacji deweloperzy porównują do tego, co mogliśmy zobaczyć w grach z serii Dead Space, zaś mówiąc o poziomie szczegółowości świata gry, przywołują przedstawicieli marek Baldur’s Gate i Planescape Torment;
  • autorzy inspirują się także filmem 12 małp – uważają, że „przedstawiona wizja przyszłości dobrze oddaje rezygnację, brak nadziei i desperację zwykłych mieszkańców”;
  • w sferze oprawy fabularnej After Reset zapowiada się jako miks takich serii, jak Planescape Torment (ot, bohater budzi się na podłodze w laboratorium i nie ma pojęcia, kim jest i co ma robić), Fallout (w kontekście pierwszej i drugiej odsłony twórcy wymieniają takie słowa klucze, jak wolność moralna, pustkowia, brak sztucznego patosu; „jesteś prawdziwym człowiekiem z prawdziwymi problemami”), Baldur’s Gate (można całkowicie porzucić fabułę i po prostu zwiedzać świat, każde działanie – a nawet, paradoksalnie, brak aktywności – będzie miało swoje następstwa w wirtualnym świecie) oraz Walking Dead (realizm, dramatyzm, prawdziwe ludzkie emocje i reakcje);
  • nie zabraknie również inspiracji serią powieści fantasy Pieśń Lodu i Ognia, na pewno zaś twórcy, jeśli chodzi o sposób prowadzenia historii, nie zamierzają zwracać uwagi na takie pozycje jak Fallout 3, Oblivion, Mass Effect 3 czy gry z serii Diablo;
  • sama rozgrywka jawi się jako wypadkowa tego, czego doświadczyliśmy w cyklach Fallout (znów „jedynka” i „dwójka”: postapokaliptyczny sandbox, gęstość zaludnienia na poziomie pierwszej części, podobny interfejs, oldskulowa kamera, funkcje analogiczne do opcji S.P.E.C.I.A.L.), Neverwinter Nights i Baldur’s Gate (opcje rozwoju postaci, mechanizmy rozgrywki, także kamera z opcją oddalania i przybliżania obrazu), zaś uwzględniając opcje ulepszania implantów czy interfejs, można mówić o podobieństwach do Deus Ex: Human Revolution;
  • pod względem gameplayu tytuł nie będzie natomiast przypominał Fallouta Tactics czy Wastelanda 2 (jak tłumaczą twórcy, After Reset to gra o bohaterach, to RPG, nie taktyczny tytuł akcji z widokiem z góry”);
  • deweloperzy zapewniają, że będziemy mieli do czynienia z pełnym 3D (stąd nie chcą, by rozwiązania natury technicznej były porównywane na przykład do Fallout Tactics) i że w grze nie pojawią się kreskówkowe tekstury;
  • ilustracja muzyczna będzie przywodzić na myśl Fallouta 1 i 2.

Ze spraw stricte wydawniczych na razie mało wiemy. Nadal brak jakichkolwiek informacji na temat daty premiery, nic też się nie zmieniło w kwestii docelowych platform sprzętowych, którymi są komputery osobiste (Windows, Linux) oraz Maki.

Poniżej prezentujemy pięć grafik, na bazie których twórcy przybliżają filary swojej produkcji, a także niektóre poprzednie screeny i arty promujące After Reset.

GramTV przedstawia:

Komentarze
20
Usunięty
Usunięty
09/08/2013 23:52

Albo będzie przełom, hit, albo porażka i klapa. Kibicuję jednak, by się udało, bo na coś takiego od dawna czekałem. :)

Usunięty
Usunięty
09/08/2013 22:03

Żeby twórcy nie złapali resetu przy tworzeniu. A nawet hard resetu .

mtsach
Gramowicz
Autor
09/08/2013 19:40

Dwa nowe screeny wylądowały w naszej galerii: http://www.gram.pl/galeria.asp?id=6740




Trwa Wczytywanie