Frank Gibeau dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat produkcji gier. Jego zdaniem kluczem do sukcesu jest zachowanie odpowiedniego rozmiaru studia i zapewnienie mu niezbędnej ilości czasu.
Frank Gibeau dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat produkcji gier. Jego zdaniem kluczem do sukcesu jest zachowanie odpowiedniego rozmiaru studia i zapewnienie mu niezbędnej ilości czasu.
- Moim zdaniem najlepsze gry tworzą małe studia z silnie wykształconą kulturą. Kultura producenta jest kluczowa w osiągnięciu odpowiedniej jakości. Sztuczka polega na niedopuszczeniu do zbyt gwałtownego rozrostu studia. Zespoły powinny brać się tylko za takie projekty, na których wykonanie i osiągnięcie wysokiej jakości pozwala posiadany przez nie talent, technologia i umiejętności przywódcze - wylicza Gibeau.
- Najgorszą rzeczą jest zbyt szybki wzrost liczebności pracowników studia - podkreśla, wspierając się przykładem studia DICE, które niedawno doczekało się nowego oddziału w Los Angeles. - Przez ostatnie cztery czy pięć lat wciąż dodawali nowe rzeczy i stawali się coraz więksi. Teraz osiągnęli punkt, w którym są w stanie zająć się jednocześnie marką Star Wars i Battlefieldem. Mamy tam odpowiednich ludzi i odpowiednią technologię. Wierzymy, że DICE nie straci przez to swojej magii wynikającej z kultury studia - dodaje.