15 milionów dolarów na koncie Star Citizen. A do końca jeszcze daleko

Piotr Bajda
2013/08/05 11:42
6
0

Pamiętacie jak pisałem o ponad dziesięciu milionach dolarów zebranych na produkcję Star Citizen? Zapomnijcie o tych drobniakach.

15 milionów dolarów na koncie Star Citizen. A do końca jeszcze daleko

Pod koniec czerwca studio Cloud Imperium Games z Chrisem Robertsem na czele chwaliło się pobiciem wszelkich rekordów crowdfundingu. Okazało się, że tytuł taki gwarantowało uzbieranie 10.266.844$. Rekordy mają to do siebie, że da się je śrubować i ten wyżyłowano do granic możliwości - na chwilę obecną konto ekipy zasiliło $15,077,622.

Żartowałem z tymi granicami możliwości, bo za moment pękną kolejne granice. Miniony miesiąc był bowiem najbardziej udanym w historii całej zbiórki. Hojność graczy przełożyła się na $3,099,816.

GramTV przedstawia:

Pieniądze zostaną rozsądnie spożytkowane. Za już zebrane do gry trafią eskortowe lotniskowce, a każdy wspierający dostanie 42-stronicową instrukcję modyfikowania statków. Jeśli (a raczej gdy) przekroczony zostanie próg 16 milionów, wszyscy dobroczyńcy otrzymają pistolet laserowy, a w grze pojawi się tryb Arena. 17 milionów to paczka upgrade'ów dla graczy oraz nowa klasa jednostek - Battlecruisery.

Komentarze
6
Feallan
Gramowicz
05/08/2013 13:08
Dnia 05.08.2013 o 12:23, dark_master napisał:

w zasadzie to obaj się mylicie. Gra od początku planowana była na 20 milionów, tylko początkowo miło to wyglądać "uzbieramy 3, resztę dadzą inwestorzy zachęceni waszym poświęceniem". Potem, gdy okazało się, że inwestorzy mogą nie być potrzebni, zapadła decyzja by spróbować uzbierać 20 mln wysiłkiem samych graczy. To, że co milion są pokazywane kolejne "progi", to nie dlatego że chris stwierdził "no to teraz dorzucimy to i to" - to wszystko było w grze od zawsze, tylko jest ukazywane stopniowo na zachętę, by podtrzymać zainteresowanie.

Wszystkie statki mające być w grze od dnia pierwszego były ujawnione jeszcze w trakcie kampanii na Kickstarterze. Wszystko, co ujawniają teraz, może i było w planach, ale dalekich, już po premierze gry.

Dnia 05.08.2013 o 12:23, dark_master napisał:

I to działa, bo od chwili ogłoszenia, że po przekroczeniu 17 milionów będą grywalne krążowniki liniowe dzienny przyrost gotówki skoczył dwukrotnie, a w tym miesiącu szykuje się jeszcze broszura na horneta oraz moduł alpha hangaru na gamescom. Według przewidywań, zakładane 20 mln moze sie udac osiagnac jeszcze w tym roku.

Pewnie tak. Jak ten hangar będzie fajnie wyglądał, to ludzie rzucą się z pieniędzmi. IMO spokojnie uzbierają te 22 miliony, czy ile tam potrzebują, i jeszcze więcej.

Usunięty
Usunięty
05/08/2013 12:58

> Kompletnie nie rozumiesz działania crowdfundingu. Kolejne progi to nie są rzeczy dorzucane> na siłę, bez pomysłu. "O dali nam kolejny milion? Ty, to weno Heniek tam dopisz że wrzucimy> yyyy kolejny rodzaj statka!" - to tak nie działa. Wszystkie progi to rzeczy które od> początku były zaplanowane jako część gry, jednak natura crowdfundingu wymusza na twórcach> pocięcie swojej gry i pierw próbowanie zebrania kasy na najważniejsze, podstawowe funkcje.> Potem na dodatki które zrobią grę fajniejszą, ale ostatecznie nie są niezbędne.>> Poza tym, ludzi trzeba zachęcać do fundowania, muszą widzieć w tym coś ciekawego dla> siebie. Wszyscy mieli by to w tyłku jakby ludzie z CIG powiedzieli "dajcie nam 22 miliony> to damy wam gre". A tak, za każdym progiem obiecują coś zachęcającego.Moze nie tyle co "wszystkie byly planowane", ale niektore byly na zasadzie marzen "ah gdybysmy mogli to zrobic". Tak bylo w przypadku Torment: Tides of Numenara. Colin McComb wspomnial, ze kiedys sobie na luzie gadali, ze fajnie byloby zrobic X i Y, ale to daleko poza ich mozliwosciami, a tu BAM! kupa kasy i nagle moga zrealizowac cos czego sie absolutnie nie spodziewali.Ostatnio ludzie ostrozniej podchodza po sytuacjach, gdzie backowali projekty, a w zwiazku z niegospodarnoscia kasa zostawala wydana, na dlugo przed ukonczeniem projektu. I to jest kasa wtopiona.

Usunięty
Usunięty
05/08/2013 12:23

> > Moim zdaniem bez sensu robic takie cos wy dajcie nam kolejny milion a my damy wam> w> > grze kolejny krazownik.. Albo sie projektuje gre z czyms konkretnie zaplanowanym> np ze> > beda krazowniki eskortowce oraz mysliwce albo robi sie cos na pale....>> A co jest bez sensu? Oryginalnie nie miało być w grze ani tych eskortowców, ani battlecruiserów,> przynajmniej nie w początkowej wersji. Gracze dorzucili więcej kasy, to i więcej statków> można zrobić, i jeszcze dorzucić jakieś pierdółki w stylu tego pistoletu.w zasadzie to obaj się mylicie. Gra od początku planowana była na 20 milionów, tylko początkowo miło to wyglądać "uzbieramy 3, resztę dadzą inwestorzy zachęceni waszym poświęceniem". Potem, gdy okazało się, że inwestorzy mogą nie być potrzebni, zapadła decyzja by spróbować uzbierać 20 mln wysiłkiem samych graczy. To, że co milion są pokazywane kolejne "progi", to nie dlatego że chris stwierdził "no to teraz dorzucimy to i to" - to wszystko było w grze od zawsze, tylko jest ukazywane stopniowo na zachętę, by podtrzymać zainteresowanie. I to działa, bo od chwili ogłoszenia, że po przekroczeniu 17 milionów będą grywalne krążowniki liniowe dzienny przyrost gotówki skoczył dwukrotnie, a w tym miesiącu szykuje się jeszcze broszura na horneta oraz moduł alpha hangaru na gamescom. Według przewidywań, zakładane 20 mln moze sie udac osiagnac jeszcze w tym roku.




Trwa Wczytywanie