Battlefield 4 "będzie zachęcał do gry zespołowej", ale "nikogo do niej nie zmusi"

Patryk Purczyński
2013/08/10 14:17

W najnowszym wpisie na blogu Battlefielda Thomas Anderson porusza temat gry zespołowej w Battlefieldzie 4. Tłumaczy m.in. działanie mechanizmów, zachęcających do tego typu rozgrywki.

Battlefield 4

- Chcemy mocno zachęcać do gry zespołowej, ale nigdy jej nie wymuszać. Chcemy ją promować poprzez tworzenie świetnych mechanizmów, jak Field Upgrades, Commander Mode czy nowy zestaw gadżetów, zaprojektowany właśnie po to, by rozszerzyć współpracę na polu bitwy - tak swoją wizję trybu wieloosobowego w Battlefieldzie 4 kreśli Thomas Andersson, główny projektant multiplayera w nowym FPS-ie studia DICE.

Gracze po raz kolejny będą mogli przynależeć do jednej z czterech klas (Engineer, Recon, Support, and Assault). - Zwiększamy możliwości specjalizowania się w każdej z nich, jak również elastyczność i zaopatrzenie dla graczy preferujących różne style rozgrywki. Sądzę też, że możemy lepiej wyłożyć użytkownikom ich role na placu boju. Jasno ilustrujemy, jaką rolę spełniają poszczególne gadżety, porównujemy różne rodzaje broni i to, jaki mają wpływ na dostępne opcje - tłumaczy Andersson.

Wspomniane Field Upgrades to rozmaite usprawnienia, które pozwalają szybciej biegać, udostępniają wytrzymalszą zbroję czy zwiększają pojemność magazynka. - To indywidualne nagrody przyznawane za grę zespołową. Można je zdobywać za pośrednictwem punktów przyznawanych za uzdrawianie członków drużyny, wspólne realizowanie zadań, ponowne zaopatrzenie swoich kompanów, naprawy i inne sprawy związane z zespołem - wylicza przedstawiciel studia DICE.

GramTV przedstawia:

Wyjaśnia również, jak wygląda gra zespołowa w kontekście tzw. Commander Mode. - Dowódca wydaje rozkaz, który lider zespołu przekazuje swoim kompanom. Następnie ekipa przystępuje do realizacji powierzonego jej zadania. Wykonanie rozkazu będzie skutkowało nagrodami dla każdego, kto wziął w nim udział. Dowódca będzie mógł też dodatkowo wynagrodzić swoich podwładnych. To stwarza ekosystem, który moim zdaniem wzniesie rozgrywkę zespołową w Battlefieldzie 4 na zupełnie nowy poziom - dodaje Andersson.

Battlefield 4 zadebiutuje pod koniec października. Dziś na naszych łamach prezentowaliśmy nowy zwiastun gry.

Komentarze
21
Usunięty
Usunięty
12/08/2013 00:38

> Bardzo możliwe ze się rozczarujesz, Bad company 2 było naprawdę super lecz BF3 to nieporozumienie,> BF4 widać idzie złą drogą tak jak jego poprzednik.Argumenty?

L33T
Gramowicz
11/08/2013 20:00

Dobra to ile będzie dlc i jakich. Znowu full unlock do kupienia bo po co się męczyć ?

Usunięty
Usunięty
11/08/2013 17:51
Dnia 10.08.2013 o 22:59, Rico32 napisał:

Battlefield 3 nie było złe na początku ,bo pózniej szkoda gadać... Najlepsza część to Bad company 2 ile godzin się przegrało pamiętam ,a 4 to nawet nie zobacze bo to dno będzie na pewno oni się skupiają na grafice ,ale na samej grze nie ,a to błąd trzeba iść do przodu nie tylko w grafice ,a silnik to frostbite 2 a nie 3 takie jest moje zdanie.

good story, bro.

Dnia 10.08.2013 o 22:59, Rico32 napisał:

A na czym konkretnie polega zła ścieżka BF3? Ale tak konkretnie, bo czytałem wiele opinii, ale we wszystkich było bez konkretów - tylko że bf2 fajny, a bf3 zły

dla takich to będzie zła gra dopóki nie skopiują żywcem bf2 razem z mapami.




Trwa Wczytywanie