PlayStation 3 zwłaszcza w początkowej fazie było sprzedawane nie tyle po kosztach, co ze sporą stratą dla Sony. Japoński gigant wyklucza powtórzenie tego scenariusza w przypadku PS4.
PlayStation 3 zwłaszcza w początkowej fazie było sprzedawane nie tyle po kosztach, co ze sporą stratą dla Sony. Japoński gigant wyklucza powtórzenie tego scenariusza w przypadku PS4.
Winę za taki stan rzeczy ponosiły przede wszystkim wysokie koszty produkcji konsoli. W przypadku PlayStation 4 japońska firma zdaje się być lepiej przygotowana pod tym względem. - Suma zainwestowana w PS4 jest znacznie, znacznie mniejsza - zapewnia dyrektor finansowy Masaru Kato.
W przypadku PS3 koszty produkcji były rozdmuchane ponad miarę przez duże wydatki na dział badań i rozwoju. Jej następczyni korzysta ze standardowych procesorów AMD z architekturą x86, co pozwoli Sony nie tylko ograniczyć wydatki, ale też podyktować atrakcyjniejszą cenę za swoją konsolę niż największy konkurent Azjatów Microsoft za swojego Xboksa One.
Obie platformy następnej generacji trafią na rynek w okresie przedświątecznym.