Sony zapewnia: PS4 nie przyniesie takich strat jak PS3

Patryk Purczyński
2013/08/10 13:38

PlayStation 3 zwłaszcza w początkowej fazie było sprzedawane nie tyle po kosztach, co ze sporą stratą dla Sony. Japoński gigant wyklucza powtórzenie tego scenariusza w przypadku PS4.

Sony zapewnia: PS4 nie przyniesie takich strat jak PS3

- W żadnym wypadku nie wygenerujemy takich strat jak w przypadku PlayStation 3 - zapowiada na kilka miesięcy przed premierą nowej konsoli Sony, PlayStation 4, Andrew House, prezes Sony Computer Entertainment. W 2007 i 2008 roku straty spowodowane dystrybucją platformy sięgały 3,5 miliarda dolarów.

Winę za taki stan rzeczy ponosiły przede wszystkim wysokie koszty produkcji konsoli. W przypadku PlayStation 4 japońska firma zdaje się być lepiej przygotowana pod tym względem. - Suma zainwestowana w PS4 jest znacznie, znacznie mniejsza - zapewnia dyrektor finansowy Masaru Kato.

GramTV przedstawia:

W przypadku PS3 koszty produkcji były rozdmuchane ponad miarę przez duże wydatki na dział badań i rozwoju. Jej następczyni korzysta ze standardowych procesorów AMD z architekturą x86, co pozwoli Sony nie tylko ograniczyć wydatki, ale też podyktować atrakcyjniejszą cenę za swoją konsolę niż największy konkurent Azjatów Microsoft za swojego Xboksa One.

Obie platformy następnej generacji trafią na rynek w okresie przedświątecznym.

Komentarze
15
Usunięty
Usunięty
11/08/2013 14:34

Co nie oznacza, ze w spektrum przewidzianych dla niego czynnosci bedzie relatywnie mniej wydajny w stosunku do calego systemu. Kiedy co raz wiecej i wiecej operacji przezuca sie na gpu design konsoli do gier z "duzym" cpu, jak Intel i-cos tam nie ma sensu- szkoda pieniedzy na niego, na chlodzenie, na dodatkowe waty zasilania itd. O wiele lepiej zwyczajnie dolozyc ze cztery klastry CU i miec naprawde zauwazalny wzrost wydajnosci, gdyby rzeczywiscie bylo to konieczne;

Usunięty
Usunięty
11/08/2013 14:04
Dnia 10.08.2013 o 22:39, MisioKGB napisał:

Bardziej przystępny. To jest dobre określenie, ale nie standardowy

Standardowy, czyli ~powszechnie dostępny ;)

Usunięty
Usunięty
11/08/2013 13:59
Dnia 11.08.2013 o 12:11, Henrar napisał:

Źródło poproszę, bo wszyscy mówią o jednym ośmiordzeniowym układzie a nie dwóch czterordzeniowych.

http://pclab.pl/art52480-2.html"Osiem rdzeni CPU to znana nam architektura Jaguar, czyli dwie jednostki po cztery rdzenie, a w każdej z nich znajdują się 2 MB pamięci podręcznej współdzielonej przez te cztery rdzenie." http://pclab.pl/art50875-2.html"Z rdzeni Jaguar będą budowane jedno-, dwu- i czterordzeniowe APU Kabini, które trafią do netbooków i tabletów i zastąpią procesory serii E i E2. " http://www.anandtech.com/show/6972/xbox-one-hardware-compared-to-playstation-4/2"On the CPU front we have two Jaguar compute units, each one with four independent processor cores and a shared 2MB L2 cache" http://www.redgamingtech.com/amd-jaguar-ps4s-cpu-vs-pc-desktop/"The Jaguar for the PS4 is 8 cores, which are two Jaguar CPU’s packed onto the same APU"




Trwa Wczytywanie