NPC w Wasteland 2 będą zachowywali się inaczej w zależności od składu drużyny gracza

Małgorzata Trzyna
2013/08/12 17:30
7
0

Wybór płci postaci będzie miał wpływ na zachowanie bohaterów niezależnych w Wasteland 2 – przykładowo, drużynie składającej się wyłącznie z kobiet czasem będzie łatwiej coś osiągnąć, czasem spotkają się z niezbyt przyjaznym nastawieniem.

NPC w Wasteland 2 będą zachowywali się inaczej w zależności od składu drużyny gracza

Prezes inXile Entertainment, Matt Findley, powiedział, że wybór płci postaci będzie miał znaczenie. Przykładowo, gracze mogą spotkać podróżującego kupca, którego wóz utknął w błocie. Jeśli mu pomogą, kupiec zechce z nimi handlować, w przeciwnym wypadku będzie wrogo nastawiony. Jego zachowanie będzie zależało od wielu różnych czynników – inaczej będzie rozmawiał z drużyną składającą się wyłącznie z kobiet czy drużyną, w której skład będzie wchodził mężczyzna o dużej charyzmie.

- Ta konkretna postać będzie uwielbiała drużyny składające się wyłącznie z kobiet, ale niektórzy bohaterowie nie będą chcieli dzielić się jakimikolwiek informacjami z kobietami, ponieważ nie będą ich tolerować. Pomysł polega na tym, że każdy NPC ma posiadać własny punkt widzenia na świat. Jeden będzie chętniej udzielał informacji kobietom, inny – mężczyznom. W przypadku tego kupca, jeśli powie się coś niewłaściwego, to on podniesie swoje ceny. Chcemy dobrze oddać charakter każdej postaci, nie chcemy, żeby każdy NPC kierował się takimi samymi zasadami. Każdy bohater niezależny ma być wyjątkowy, ma mieć własne poglądy i ma być konsekwentny.

GramTV przedstawia:

- Czasem różnice w reakcjach będą tylko kosmetyczne. Przykładowo, może zmienić się pierwsza linia dialogowa albo zdanie kończące rozmowę. Jeśli gracz złoży drużynę składającą się wyłącznie z kobiet, może się zdarzyć, że jedyna rzecz, jaka się zmieni, to pożegnanie, które będzie brzmiało „miłego dnia życzę paniom!”, zamiast po prostu „miłego dnia!” Część dialogów będzie jednak bardziej wyjątkowa, lepiej dopasowana.

W Wasteland 2 zagramy już w październiku, kiedy gra wejdzie w fazę beta-testów. Właściwa data premiery nie została jeszcze ogłoszona.

Komentarze
7
Usunięty
Usunięty
18/08/2013 18:35

Jakoś tego nie widzę w trybie konwersacji opartej o słowa kluczowe...

Abi_Dalzim
Gramowicz
13/08/2013 16:47
Dnia 13.08.2013 o 16:27, Ring5 napisał:

Natomiast jesli rzeczywiscie > bedzie tak, ze w zaleznosci od pewnych wyborow dostepne/niedostepne beda niektore (SPORE) elementy gry, to jest to zdecydowany plus.

Ponoć decyzje jakie podejmiemy będą miłay ogromne znaczenie dla pewnych regionów świata. Z resztą poczytaj: http://www.gram.pl/news/2013/08/01/inxile-wasteland-2-nie-da-sie-przejsc-dwa-razy-tak-samo.shtml

Usunięty
Usunięty
13/08/2013 16:27
Dnia 13.08.2013 o 10:27, Demagol napisał:

Sami twórcy tak projektują grę, żeby nie dało się wszystkiego zobaczyć przy jednym podejściu. To źle?

To zalezy od tego, jak bedzie z replayability (nie mam pojecia, czy to slowko ma jakis odpowiednik w jezyku polskim). Jesli owe smaczki maja sie sprowadzac do tego, ze przy jednym podejsciu jakis NPC do mnie powie "siema", a przy drugim "witam szanownego pana", to raczej nie jest to zaleta, tylko sztuczne wydluzanie czasu gry. Natomiast jesli rzeczywiscie bedzie tak, ze w zaleznosci od pewnych wyborow dostepne/niedostepne beda niektore (SPORE) elementy gry, to jest to zdecydowany plus.




Trwa Wczytywanie