- Heroes of Dragon Age nie będzie opowiadać osobnej historii – będzie to zbiór pojedynczych scenariuszy tworzonych na zasadzie „co by było, gdyby...?” Wszystkie zadania są od siebie niezależne i pozwalają graczom przypomnieć sobie najważniejsze momenty z gier z serii Dragon Age, powieści i encyklopedycznych wpisów.
- Skład walczących ze sobą drużyn będzie można dowolnie dobierać – przykładowo, w jednym zespole może znaleźć się Morrigan i Mroczny Pomiot.
- Tuż po premierze gry będzie dostępnych ponad sto unikatowych postaci, z czego każda będzie mogła mieć cztery warianty. Z czasem będą dodawane nowe postacie, m.in. z Dragon Age: Inquisition.
- Postacie będą podzielone na cztery różne frakcje, a każda z nich będzie mieć swoje zalety i wady, na zasadzie papier-kamień-nożyce. Zadaniem graczy będzie odpowiednie ustawienie swoich bohaterów na polu bitwy przed rozpoczęciem walki, która zostanie automatycznie rozegrana. Nie da się stworzyć jednej drużyny, która poradzi sobie ze wszystkimi wrogami – różni przeciwnicy będą wymagali zastosowania różnych strategii.
- Gra nie ma być pay-to-win. Wszystko będzie można odblokować, po prostu grając. Ci, którzy zdecydują się zapłacić, będą mogli odblokować wcześniej specjalne postacie. Jak wyjaśnił producent wykonawczy, Jeferson Valadares, "najważniejsza jest sprawiedliwość".
Już w tym roku na urządzenia mobilne z systemami iOS i Android trafi gra free-to-play Heroes of Dragon Age – gra łącząca cechy CCGs, RPG i drużynowych gier strategicznych. Czego możemy po niej oczekiwać?