Diablo III na konsolach radzi sobie równie dobrze jak na PC? Przegląd ocen

Patryk Purczyński
2013/09/05 11:14

Xbox 360 i PlayStation 3 wreszcie doczekały się swoich wydań Diablo III. Zachodnia prasa przyjmuje nowe wersje z większym entuzjazmem niż na PC, choć nie ma to odzwierciedlenia w średniej ocen.

Diablo III na konsolach radzi sobie równie dobrze jak na PC? Przegląd ocen

Diablo III w serwisie Metacritic cieszy się średnią 85/100 w przypadku wersji na Xboksa 360 i o oczko niższą na PlayStation 3. Wydanie pecetowe, które swoją premierę miało już ponad rok temu, z wynikiem 88/100 jest zatem - przynajmniej na razie - najwyżej ocenionym spośród wszystkich dotychczas udostępnionych. Przypomnijmy jednak, że hack'n'slash Blizzarda trafi jeszcze na PlayStation 4.

Gra na konsolach doczekała się kilku maksymalnych not, ale każdemu z nich przydarzyła się także "siódemka". Czym Diablo III zjednało sobie recenzentów? Gdzie dopatrują się oni niedociągnięć? Zapraszamy na przegląd ocen.

Gaming Age - 100/100

To najlepsza wersja Diablo III, jaką można obecnie dostać. Jeśli nie byliście do końca usatysfakcjonowani wydaniem pecetowym, ale mimo to potrafiliście docenić to, co miały do zaoferowania walka i klasy postaci, to ta wersja jest z pewnością warta sprawdzenia. Pomimo zmarnowania nieprawdopodobnie wielkiej ilości czasu z Diablo III na PC, mogę śmiało powiedzieć, że moje uzależnienie powraca. Chcę jak najszybciej sprawdzić, jak bardzo uda mi się rozwinąć postać z nowym systemem zdobywania łupów.

Game Informer - 93/100

Gra jest inna, ale we właściwy sposób pod wszystkimi względami. Świetny nowy system sterowania, mniej kłopotów przy grze sieciowej, a także cała głębia oryginału sprawiają, że ścieranie się z piekielnymi zastępami Diablo nigdy nie było równie przyjemne.

GamingTrend - 90/100

Nie mam co prawda pewności, czy hardkorowy endgame przemówi do graczy konsolowych, ale za to jestem pewien, że Diablo III zostało nowym królem kanapowego co-opa.

Eurogamer - 90/100

Diablo III na konsolach jest jedną z najlepszych gier co-op, jakie można kupić. Gładko przechodzi między prostym przechodzeniem a intensyfikacją, a do tego jest w stanie połykać w całości kolejne wieczory.

GramTV przedstawia:

EGM - 85/100

Może to zabrzmieć dziwnie, ale ten port stanowi definicję Diablo III. Poprzez usunięcie domu aukcyjnego oraz dodanie możliwości gry bez połączenia z siecią, lokalnego co-opa i efektywnego systemu sterowania, Blizzard pozwolił swej produkcji błyszczeć jak nigdy dotąd.

SpazioGames - 85/100

Blizzardowi udało się poszerzyć grupę potencjalnych odbiorców Diablo III poprzez niewielkie zmiany w rozgrywce i przebudowany system sterowania. Mimo to Diablo III na PC nadal pozostaje najlepszą z dostępnych wersji.

Playstation Official Magazine UK - 80/100

Pradawne zło dotarło na nową platformę. Połączenie staroszkolnego grasowania po lochach z czarującym kunsztem Blizzarda działa wybornie. Zwodniczo prosty, a zarazem ekspercko skonstruowany basher, mądrze dostosowany do nowej platformy, która pierwotnie nie była zaadaptowana do tego gatunku.

GamesRadar - 80/100

Nie obawiajcie się, Diablo III to w gruncie rzeczy ta sama gra co na PC, ale jednocześnie dostatecznie pozmieniana, by różnica między obiema wersjami była zauważalna i znacząca.

Edge - 70/100

Diablo nadal zawiera wystarczającą porcję zarzynania potworów by móc bawić, ale podróż z pecetowego domu ją osłabiła.

Komentarze
55
Usunięty
Usunięty
09/09/2013 20:56

Co prawda nie podłączam komputera do TV, ale po odpaleniu wersji PS3 na 47 calach gra wygląda zupełnie inaczej. Tj. wszystko to już widziałem na 24 calowym monitorze, ale wielkość ekranu nadaje jej jakby epickości, i klimatu, także jeżeli nie zamierzacie konsolować, spróbujcie podpiąć komputer do TV, powinno wyglądać jeszcze lepiej niż na konsolowej wersji.Co do konsola vs pc - mam obydwie, w konsolowej na razie byłem trochę nieczasowy i mam za sobą zaledwie pierwszy akt - ale podpisuję się pod każdą recenzją, w której wywyższa się wersję konsolową nad PC - bo konsolowa jest wygodniejsza i przyjemniejsza, nie wypadają tony śmieci, lecz mniej a lepiej, gra nie ma mikroprzycięć wynikających z synchronizacji z battle.net''em, poza tym mam wrażenie, że wszystko dzieje się szybciej i płynniej, mimo tego, że mam całkiem mocnego PC. Za pewne dodatek zakupię tylko dla konsoli, mogła by być jeszcze promocja jak z ffxiv na ps3 i ps4, ale tutaj to chyba nie przejdzie.

TobiAlex
Gramowicz
09/09/2013 16:23

> Czyli jest tak jak od samego początku myślałem. Też nigdy w to nie wierzyłem że gry bez> AH się nie da przejść. Nie powiem, dobrze mi się korzystało ale w przyszłości czas najwyższy,> żeby nieco urozmaicić sobie rozgrywkę grając bez tego :)>> PozdrawiamWidzę, że tak naprawdę nie masz (nie macie?) pojęcia w czym polega problem z AH. Tu nie chodzi o to, że w ogóle jest (to i tak kwestia sporna i kto, co lubi), ale system lootu, który nie tylko jest beznadziejnie losowy (w wersji konsolowej bardziej to ogarnęli), ale też o to jaki jest % dropu. Jeżeli na AH znajdzie się jakiś tam powiedzmy legendarny przedmiot, wypadnie ten przedmiot powiedzmy jeszcze 4 osobom, to potem choćbym nie wiem, co byś robił, to Tobie już taki przedmiot nie wypadnie. To jest cały problem.

Tenebrael
Gramowicz
06/09/2013 18:34
Dnia 05.09.2013 o 13:40, TobiAlex napisał:

Do tego "turlanie się" zmienia kompletnie grę. Zagraj barbkiem i przeleć się po ognistych kulach a potem to samo zrób na konsoli.

Yyy, tą taktykę stosuję bardzo często na PC. Biegnę, łapię agro mobków, przechodzę przez ogniste kule, i zanim wybuchną mam paru mobów z głowy. Serio, co w tym trudnego na PC? Przecież to jest dziecinnie proste (tak, gram własnie barbem).

Dnia 05.09.2013 o 13:40, TobiAlex napisał:

Kto mi każe? Blizzard. Gra została tak skonstruowana, aby korzystanie z AH było wymuszone.

A to ciekawe, bo, jak już wspomniałem, właśnie sobie spokojnie kończę Inferno (barbem) i z domu aukcyjnego praktycznie nie korzystam. Wszystkie itemy, które mam, wydropiłem sam. Sprzedaję, jak już, za jakieś grosze (kwoty 10KK nie widziałem nigdy na oczy). I powiedziałbym, że gra w skali 1-10 ma poziom trudności ok 7-8. Trzeba serio nie umieć grać, by uznać to za niemożliwe do przejścia i wymuszające korzystanie z AH/RMAH...

Dnia 05.09.2013 o 13:40, TobiAlex napisał:

Jest, przykład podałem wyżej.

Słabiutki ten przykład, bo to samo robię z palcem w nosie na PC...

Dnia 05.09.2013 o 13:40, TobiAlex napisał:

Nie jest. Przykład z lootem jest tego wystarczający dobry. Niby dlaczego Blizzard chce to samo zrobić w wersji PC (2.0)? No właśnie, dopiero tu gra będzie uniezależniona od AH, i drop będzie losowy a nie uzależniony od tego, co jest na AH.

Stary, wskaż mi dowód (wypowiedź choćby kogoś z Blizz lub dowód "materialny"), że drop uzależniony jest od AH. Bo moim zdaniem uprawiasz mitomanię.




Trwa Wczytywanie