Oto, co ma w tej kwestii do powiedzenia pracownik polskiego Microsoftu. - Jeśli nasi partnerzy handlowi - myślę tutaj o sieciach sprzedaży - będą chcieli taką konsolą handlować, to mają taką możliwość, ale nie jestem w stanie powiedzieć wprost, że konsola będzie lub nie będzie dostępna. Na pewno nie wykluczamy sytuacji, że będzie można ją kupić. (...) Drugie ograniczenie dotyczy naszych działań wspierających od strony technicznej - mam tu na myśli infolinię i sposób obsługi procesu gwarancyjnego. Ten proces działa w przypadku Xboksa 360, bo ta konsola jest u nas dystrybuowana, ale nie będzie działał w przypadku Xboksa One. Co nie znaczy, że konsola nie będzie objęta gwarancją, bo to dwie zupełnie różne sprawy - tłumaczy K. Mirski.
W dalszej części wywiadu padają pytania o działanie Xbox Live na Xbox One, ale także o dostępność gier. Microsoft oczywiście sprzedawać w Polsce gier w wersjach przygotowywanych na Xbox One nie zamierza, ale za to Kuba zdradził, że szykuje się obniżka cen w serii Classics. - Nie, nie planujemy w najbliższym czasie podwyżki cennika gier na Xboksa 360. Robimy coś odwrotnego. Jeszcze we wrześniu wprowadzimy nową kategorię cenową - 69 zł dla gier Classics - ujawnia Mirski.
Z wywiadu dowiadujemy się także kilku ciekawostek o tym, jak sobie Xbox 360 radzi na polskim rynku. Oczywiście nie padają żadne konkretne liczby, ale Kuba twierdzi, że od kilkunastu miesięcy to Xbox 360 jest najlepiej sprzedającą się konsolą i mocno łączy się to z Kinectem. Najwięcej sprzedawanych egzemplarzy to właśnie zestawy konsola + sensor. Ponadto także gry wykorzystujące Kinecta są w Polsce bardzo popularne. - Co do gier, to jeśli przeanalizujemy najlepiej sprzedające się tytuły dla Xboksa 360, to w top 10 znajdziemy najczęściej z 5 tytułów na Kinecta. To po pierwsze. Po drugie, dzięki tej popularności rośnie sprzedaż całej kategorii gier na Xboksa 360 - a to jedyna rosnąca rok do roku kategoria w Polsce. Jeśli chodzi o konkretne tytuły, to najpopularniejsza jest seria Kinect Sports, do tego Kinect Star Wars oraz Dance Central (również seria). To trzy najmocniejsze tytuły na Kinecta. Co ciekawe, w Polsce świetnie sprzedają się programy treningowe, np. Nike+ Kinect Training - Polska jest jednym z największych krajów na świecie jeśli chodzi o sprzedaż tego produktu - mówi K. Mirski.
Marcin Kosman zapytał o to, jak w Polsce w takim wypadku sprzedają się tytuły dla hardcoreowych graczy. - Cykl życia gier "core'owych" i kinectowych jest zupełnie inny. W przypadku tych pierwszych, mają bardzo mocny preorder i tydzień premierowy - mocniejszy niż jakiegokolwiek tytułu kinectowego - natomiast ta sprzedaż utrzymuje się na wysokim poziomie przez kilka tygodni, po czym mocno spada do momentu wprowadzenia tytułu do kategorii Classics - odpowiada przedstawiciel Microsoftu.
Co więcej, dowiadujemy się, że akcja Games with Gold zdobyła w Polsce dużą popularność, a nasz kraj może pochwalić się jednym z najwyższych wskaźników pokazujących jaki procent użytkowników Xbox Live skorzystało z akcji. Ponadto K. Mirski ujawnił, że w związku z premierą FIFA 14 w sprzedaży dostępne będą specjalne zestawy. - (...) planujemy wypuszczenie kilku zestawów dedykowanych Fifie - mam tu na myśli konsolę z dyskiem 250 GB i Fifą 14, zestaw Fifa 14 z kontrolerem dla X360 oraz specjalne zestawy promocyjne Xbox Live Gold - ujawnia Kuba.
Po raz kolejny okazuje się wiec, że produkcje przygotowywane z myślą o graczach okazyjnych mają duży potencjał sprzedażowy. Czy ktoś z Was domyślał się, że Kinect w Polsce może być aż tak popularny? Szkoda tylko, że pomimo rosnących zysków z polskiego rynku (Kuba wspomina w wywiadzie o stale rosnącej liczbie sprzedawanych gier) nasz kraj nie znalazł się wyżej na liście priorytetowych rynków dla Xbox One. Ponoć pierwsze szczegóły dotyczące daty premiery tej konsoli w Polsce poznamy być może dopiero na początku przyszłego roku.