Brzmi jak chwila, uwaga. Niespodzianka: poprzednia generacja.
Brzmi jak chwila, uwaga. Niespodzianka: poprzednia generacja.
Eurogamer zebrał całkiem niezły zestaw informacji dotyczący produkcji PlayStation 4. Prezes działu finansów, Masaru Kato stwierdził, że dzięki temu, iż PS4 ma architekturę zbliżoną do PC-tów, koszt produkcji każdej z konsol jest "dużo, dużo niższy" niż miało to miejsce wcześniej. Niestety, nie pomogło to na tyle, ile trzeba, bo Sony traci jakieś 60$ na każdej konsoli sprzedanej za 399 dolarów, o ile wierzyć bliżej nieokreślonym źródłom, na które powołuje się Eurogamer. W przypadku PS3, w 2006 roku firma traciła bagatela 250$ na każdej jednostce, zaś w 2009 - już tylko 40$.
To, że producenci konsol zarabiają na grach, a nie na sprzęcie, wiadomo od dawna - i właśnie tytułami wydawanymi na konsolę Sony planuje odbić sobie wspomniane straty. Oprócz tego, wielce pomocna ma okazać się subskrypcja PlayStation Plus, która już teraz przynosi im całkiem spore zyski.
Jak przypomina Eurogamer, podobna sytuacja miała miejsce przy premierze Wii U, gdzie kupienie już jednej gry sprawiało, że Nintendo odrabiało straty na sprzedaży jednej konsoli.