Zgadnijcie kto odegrał sporą rolę w tworzeniu SteamOS - Nvidia

Robert Sawicki
2013/09/26 09:22

I to by wyjaśniało parę rzeczy.

Zgadnijcie kto odegrał sporą rolę w tworzeniu SteamOS - Nvidia

Z początku wpis wygląda jak chwalenie inicjatywy Valve, która może jeszcze bardziej poprawić sytuację gier na rynku PC. Tyle że kolejne zdania z pochwał zmieniają się w robienie ze SteamOS dzieła również własnego autorstwa. "Inżynierowie z Valve i NVIDIA spędzili wiele czasu, mając przed sobą wspólncy cel dla SteamOS: dostarczyć granie oparte o otwartą platformę z niesamowitą wydajnością i niezrównanych doznaniach graficznych na dużym ekranie".

Efektem ich pracy ma być poprawione działanie sterowników OpenGL, lepsza wydajność GPU od samej Nvidii i pomoc przy portowaniu gier Valve na linuksowy SteamOS. Doświadczenie firmy przy SHIELD prawdopodobnie pomogło też w "zredukowaniu opóźnień (lub laga) między kontrolerem a tym, co dzieje się na ekranie".

GramTV przedstawia:

Doczekaliśmy się podziału rynku, który prawdopodobnie przyniesie więcej problemów graczom (i samym developerom) niż korzyści. Mamy AMD, które zasila Wii U, Xbox One i PlayStation 4, co będzie miało znaczenie przy portowaniu gier, gdzie przewagę mają ponoć mieć sprzęty wyposażone właśnie we wnętrzności od AMD. I jest NVidia, która pracuje sama nad SteamOS, zamykając się nieco z Valve na multiplatformowość w swoich otwartych Steam Machines. Choć jeśli porty na SteamOS z konsol (i w drugą stronę, bo system ma ponoć dostać tytuły ekskluzywne) na tym zbytnio nie ucierpią, to może nie będzie tak źle.

Kolejna, ostatnia przewidywana zapowiedź od Valve jutro o 19:00.

Komentarze
15
Vojtas
Gramowicz
26/09/2013 23:13
Dnia 26.09.2013 o 11:44, Henrar napisał:

Anyway, dla przeciętnego konsumenta im bardziej zamknięta platforma, tym lepiej.

Polemizowałbym. A to dlatego, że zamknięta platforma to ścisła kontrola ze strony właściciela platformy, co zazwyczaj oznacza całkowity brak konkurencji, a to nigdy nie jest dobre dla klienta - mam tu na myśli ceny (gier, akcesoriów, usług etc.) czy politykę względem deweloperów zewnętrznych (haracz wydawniczy, doktryny wsparcia i rabatów). No a druga sprawa to ścisła kontrola tego, co robi użytkownik i trzymanie go na możliwie jak najkrótszej smyczy. Zamknięta platforma nie jest również równoznaczna z komfortem i jakością - dużo zależy od tego, jakie standardy wyznaczył właściciel platformy i czy się ich konsekwentnie trzyma. Tak więc, jak widzisz, każdy kij ma 2 końce.

Usunięty
Usunięty
26/09/2013 23:04
Dnia 26.09.2013 o 11:27, DeithWX napisał:

Next-geny jadą na AMD co oznacza dla nich gigantyczne zyski

To ma być żart? Jakie gigantyczne zyski, podpisanie umowy z MS i Sony było dla AMD wymogiem przeżycia na rynku, dlatego zmuszeni wręcz byli przystać na umowę, w ramach której otrzymają wręcz śmiesznie małe pieniądze.

Usunięty
Usunięty
26/09/2013 22:01

News o valve, a jeszcze nikt nie napisał "hl3"? Naprawione.




Trwa Wczytywanie