Starszy producent Dead Rising 3, Jason Leigh, tłumaczy:
Wciskamy przywiązanie do szczegółu, jakiego można spodziewać się po liniowej grze pokroju Uncharted. Chcemy zrobić to wszędzie. Niezależnie od tego, pod jakim kątem podchodzisz do tego świata, masz uczucie grania w grę tego typu. Wszystko jest stworzone ręcznie. To nie świat stworzony z foremek do ciastek.
O tym przywiązaniu do szczegółu opowiadał niedawno inny z producentów, Mike Jones.
Jest mniej recyklingu. Nie używamy na okrągło tych samych tekstur. Nie używamy też na okrągło tych samych kształtów. Każdy budynek i każde wnętrze w Dead Rising 3 jest ręcznie zbudowane i ręcznie dopieszczone. Nie zobaczycie tego samego budynku dwa razy.
A że to spore wyzwanie, bo świat Dead Rising 3 nie należy do najmniejszych, daje do zrozumienia jego mapa.