Podobna architektura, moc chmury, wsparcie Windowsa 8. Komputery osobiste i Xbox One mają ze sobą wiele wspólnego. Pole do popisu daje ponadto posłanie na emeryturę usługi Games for Windows Live. Czy z czasem dwie platformy połączy jeszcze więcej?
Podobna architektura, moc chmury, wsparcie Windowsa 8. Komputery osobiste i Xbox One mają ze sobą wiele wspólnego. Pole do popisu daje ponadto posłanie na emeryturę usługi Games for Windows Live. Czy z czasem dwie platformy połączy jeszcze więcej?
O potencjalną funkcję cross-play między PC a Xboksem One spytał Phila Spencera dziennikarz portalu AusGamer. W odpowiedzi usłyszał:
Nie mogę być źródłem przecieków (uśmieszek). Ale myślę, że to ma sens. Oczywiście są pewne różnice wokół sterowania na konsolach i Windowsie... jeśli cofniemy się do Shadowrun na Xboksa 360 - przy którym pracowałem - posiadacze PC i Xboksów 360 bawili się w tej grze razem. Nie odnieśliśmy wielkiego sukcesu, ale dużo się nauczyliśmy.
Wcześniej w tym roku wydaliśmy Skulls of Shogun, grę która tego samego dnia trafiła na trzy platformy. Mogłeś zacząć grać na jednej platformie, zapisać postępy w chmurze i potem grać dalej na dowolny ekranie. Jest też Halo: Spartan Ops, które jest zupełnie inną grą, ale ma powiązania z Halo 4.
Połączony ekosystem różnych urządzeń to - myślę - kierunek, w którym zmierza przyszłość gier. Nie musisz tego robić jako producent, ale masz taką opcję. Myślę, że system pokroju Xbox Live z wszystkimi ekranami i możliwością sprawdzenia, gdzie ktoś jest, jakich ma przyjaciół, ile ma osiągnięć i jak radzi sobie w grze jest w tej kwestii kluczowy.
Microsoft zdecydowanie coś knuje. I Xbox Live, mityczna chmura oraz tworzenie zbitek wyrazów z "cross" są ważnymi składowymi tego planu. Pozostaje jedynie poczekać na odsłonienie kart.