Jako że te spotkały się ze sporą falą krytyki ze strony fanów, gdzie tym razem nienawiść graczy była w pełni uzasadniona - twórcy przyjęli, zrozumieli i punktów doświadczeń w grze nie będzie.
Jako że te spotkały się ze sporą falą krytyki ze strony fanów, gdzie tym razem nienawiść graczy była w pełni uzasadniona - twórcy przyjęli, zrozumieli i punktów doświadczeń w grze nie będzie.
Sesja Q&A z twórcami na forum Eidosa potwierdziła to, na co czekało chyba wielu z nas - system zdobywania doświadczenia został porzucony, a Garrett będzie zdobywał nowe umiejętności na podstawie łupu, jaki uda mu się zgarnąć w trakcie misji.
Całe to doświadczenie wywołało sporo zamieszania po tym, jak na jednym z filmów dało się zauważyć, że zostało ono przyznane za wykonanie celnego headshota jednemu z wrogów. Zdaniem Daniela Winfelda Schmidta, projektanta poziomów w grze i Nica Cantina, producenta Thiefa, rozwiązanie to nie zachęcało wystarczająco do kradzieży i nie zgadzało się z duchem serii.
... albo wystarczyło po prostu nie dawać bonusów za zabijanie przeciwników, to wszystko.
Premiera 28 lutego 2014 roku na PC, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 i Xbox One.