W XCOM: Enemy Within pojawi się opcja Save Scum

Małgorzata Trzyna
2013/10/17 12:40
8
0

Firaxis postanowiło ułatwić życie graczom, którzy mają zwyczaj ciągle wczytywać zapisane stany gry, by w ten sposób uniknąć niepożądanych, losowych wyników.

W XCOM: Enemy Within pojawi się opcja Save Scum

Ciągłe wczytywanie w XCOM: Enemy Unknown było możliwe, ale kiedy już rozpoczęła się walka, praktyka ta nie przynosiła spodziewanych rezultatów, ponieważ nie generowała się nowa liczba losowa (seed), zatem wynik musiał być zawsze taki sam. Sytuacja ta zmieni się, gdy zostanie wydane Enemy Within – gracze będą mogli za każdym razem generować nowy seed podczas wczytywania gry, jeśli wybiorą opcję Save Scum.

GramTV przedstawia:

Główny projektant gry, Anand Gupta, wyjaśnił podczas rozmowy z PCGamesN, skąd wzięła się nazwa Save Scum – otóż w ten sposób główny projektant XCOM, Jake Solomon, zwykł nazywać graczy, którzy wykorzystywali ciągłe wczytywanie, by uzyskać jak najlepsze wyniki. Gupta zdradził też, że na łatwym poziomie trudności została zaimplementowana mechanika, dzięki której szansa na odniesienie sukcesu wzrasta z każdą kolejną porażką: jeśli gracz chybi trzy razy pod rząd, za czwartym musi mu się udać, choćby miał na to w teorii tylko 1% szans.

XCOM: Enemy Within ukaże się 15 listopada jako DLC na PC i Maka. Wchodzi ono także w skład XCOM: Enemy Unknown - Commander’s Edition na PS3 i Xboksa 360.

Komentarze
8
Usunięty
Usunięty
21/10/2013 21:18
Dnia 17.10.2013 o 19:56, Blackhand napisał:

Jeśli w przypadku "seeda" w XCOM chodziło o liczbę wykorzystywaną do generowania ciągów liczb pseudolosowych (nazywaną ziarnem właśnie), to fakt, że za każdym razem była taka sama, jest ewidentnie błędem i powinien być raczej naprawiony w patchu. No chyba, że tak miało być i powtarzalność jest pożądana, tylko po co w takim razie cały ten zamęt (ze strony twórców)? (pytanie retoryczne)

To raczej nie jest błąd a decyzja projektowa która właśnie miała ten "save scum" zlikwidować. Pamiętam, że tak samo było w JA2 w specjalnym trybie. To jest fajne i dodaje grze smaku, nie wiem po co dodają tego lame save.

Blackhand
Gramowicz
17/10/2013 19:56

Taka drobna dygresja - w przypadku typowych komputerów domowych nie może być mowy o liczbach losowych a jedynie pseudolosowych. To duża różnica, bo liczby pseudolosowe tylko wyglądają na przypadkowe, de facto są wynikiem mniej lub bardziej złożonych algorytmów. Prawdziwą liczbę losową w przypadku komputera można uzyskać jedynie włączając do algorytmu jakąś zmienną naprawdę przypadkową, np. odczyt temperatury w danym momencie (oczywiście musi być spełniony jeszcze szereg warunków by wynik pomiaru miał charakter losowy).Jeśli w przypadku "seeda" w XCOM chodziło o liczbę wykorzystywaną do generowania ciągów liczb pseudolosowych (nazywaną ziarnem właśnie), to fakt, że za każdym razem była taka sama, jest ewidentnie błędem i powinien być raczej naprawiony w patchu. No chyba, że tak miało być i powtarzalność jest pożądana, tylko po co w takim razie cały ten zamęt (ze strony twórców)? (pytanie retoryczne)Jak to powiedział Mark Twain:"Noise proves nothing. Often a hen who has merely laid an egg cackles as if she laid an asteroid."

Usunięty
Usunięty
17/10/2013 15:12

Ludzie co grają w XCOM''a bez Ironmana to casuale :p




Trwa Wczytywanie