Firaxis postanowiło ułatwić życie graczom, którzy mają zwyczaj ciągle wczytywać zapisane stany gry, by w ten sposób uniknąć niepożądanych, losowych wyników.
Firaxis postanowiło ułatwić życie graczom, którzy mają zwyczaj ciągle wczytywać zapisane stany gry, by w ten sposób uniknąć niepożądanych, losowych wyników.
Ciągłe wczytywanie w XCOM: Enemy Unknown było możliwe, ale kiedy już rozpoczęła się walka, praktyka ta nie przynosiła spodziewanych rezultatów, ponieważ nie generowała się nowa liczba losowa (seed), zatem wynik musiał być zawsze taki sam. Sytuacja ta zmieni się, gdy zostanie wydane Enemy Within – gracze będą mogli za każdym razem generować nowy seed podczas wczytywania gry, jeśli wybiorą opcję Save Scum.
Główny projektant gry, Anand Gupta, wyjaśnił podczas rozmowy z PCGamesN, skąd wzięła się nazwa Save Scum – otóż w ten sposób główny projektant XCOM, Jake Solomon, zwykł nazywać graczy, którzy wykorzystywali ciągłe wczytywanie, by uzyskać jak najlepsze wyniki. Gupta zdradził też, że na łatwym poziomie trudności została zaimplementowana mechanika, dzięki której szansa na odniesienie sukcesu wzrasta z każdą kolejną porażką: jeśli gracz chybi trzy razy pod rząd, za czwartym musi mu się udać, choćby miał na to w teorii tylko 1% szans.
XCOM: Enemy Within ukaże się 15 listopada jako DLC na PC i Maka. Wchodzi ono także w skład XCOM: Enemy Unknown - Commander’s Edition na PS3 i Xboksa 360.