Oculus Rift z rozdzielczością 4K już planowany

Robert Sawicki
2013/10/19 00:25

Ludzie, choć widzą piksele, są zachwyceni rozdzielczością 1280×800, którą charakteryzuje się development kit urządzenia dostępny na pokazach. Wersja konsumencka działać będzie w Full HD, ale widać na tym nie koniec.

Oculus Rift z rozdzielczością 4K już planowany

By ułatwić nam nieco obijanie się o wszystko, co mamy w pokoju, Oculus Rift pracuje nad zwiększeniem odczuć związanych z wejściem w wirtualny świat, szykując się do prac nad wersją z rozdzielczością 4K. O ile wersji konsumenckiej nikt jeszcze nie widział, działa ona już od jakiegoś czasu w biurze ekipy tworzącej sprzęt, stąd praca nad czymś o wyższej rozdzielczości była właściwie nieunikniona.

Szef OculusVR, Brendan Iribe (ten sam, który twierdzi, że firma znalazła sposób na nudności wywoływane przez urządzenie), przemawiając na Gaming Insiders Summit potwierdził, że trwają już przygotowania do wprowadzenia wersji 4K w przyszłości.

GramTV przedstawia:

Ciężko powiedzieć jak mocny potrzebny będzie do tego komputer (szczególnie, że by móc poradzić sobie z efektem rybiego oka, ten musi zazwyczaj generować wyższą rozdzielczość od tej wyświetlanej przez Oculus Rift), ale po pikselozie jaką spotkałem się przy kontakcie z wersją dla developerów miałem wrażenie, że Full HD może okazać zbyt niską rozdzielczością dla Oculusa. A skoro już ktoś ma ochotę szarpnąć się na taki wydatek to myślę, że i na lepsze bebechy do komputera nie będzie mu szkoda, stąd możemy cierpliwie czekać na kolejne informacje.

Data premiery wersji Full HD wciąż nie jest znana.

Komentarze
15
cinu92
Gramowicz
20/10/2013 18:02

Miałem kiedyś okazję w firmie przetestować Oculusa, wrażenia powalające, co prawda tylko kilka minut to było, ale żadnych mdłości nie miałem. Jednak pikseloza była tak duża, że jeśli miałbym sobie to kiedyś kupić, to wyłącznie wersję 4K. Full HD temu nie wystarczy, bo przez ten efekt soczewki skupiamy wzrok tylko na małym fragmencie tej rozdzielczości, reszta robi za tło.

Usunięty
Usunięty
19/10/2013 19:36

Byłem na prezentacji tego sprzętu na PGA. Niestety, nie udało mi się dopchać do kolejki, ale widziałem jak ludzie podczas korzystania z Oculusa tracili równowagę, a po jego zdjęciu mieli zawroty głowy. Było też sporo mowy o efektach ubocznych. Może to kwestia przyzwyczajenia, może nie, ale tak bardzo bym się na to nie napalał.

hydzior
Gramowicz
19/10/2013 15:02

Jak nikt wersji konsumenckich nie widział ? Były dostępne na gamesconie w hali biznesowej :]. CCP je miało i można było na nich spróbować ich nowej gierki. FullHD jest już rozdzelczością wystarczającą.




Trwa Wczytywanie