Premiera Dark Matter, gry, której autorzy swego czasu nieskutecznie zbierali fundusze na jej stworzenie na Kickstarterze, wywołała spore zamieszanie. Czy uzasadnione? Jeśli przyjąć wersję jej twórców - niekoniecznie.
Premiera Dark Matter, gry, której autorzy swego czasu nieskutecznie zbierali fundusze na jej stworzenie na Kickstarterze, wywołała spore zamieszanie. Czy uzasadnione? Jeśli przyjąć wersję jej twórców - niekoniecznie.
Oświadczenie w sprawie wydał Erik Schreuder, dyrektor wykonawczy Iceberg Interactice, wydawcy gry. Poniżej przytaczamy jego najważniejsze fragmenty:
- Dark Matter według pierwotnych założeń miało powstać z funduszy własnych, ale w celu stworzenia bardziej wciągającej fabuły skierowano projekt na Kickstarter. Gra miała być przez to większa, bardziej spektakularna, bogatsza w poziomy - to wszystko za 30 dolarów. Niestety, kampania na Kickstarterze była nieudana, więc musieliśmy porzucić wspomniane pomysły.
- Następnie zrodziła się idea, by Dark Matter było wypuszczane w formie epizodów w cenie 14,99$ za jeden epizod. Powstanie każdego kolejnego odcinka jest jednak zależne od sukcesu poprzednika. Pierwsza, wypuszczona niedawno część, została po prostu nazwana Dark Matter. Chcielibyśmy podkreślić, że jest to dokładnie taki produkt, jak opisane zostało to na Steamie (włącznie z tym, że gra oferuje 14 poziomów).
- To, że gra jest niedokończona lub niegrywalna, to zwyczajna nieprawda. Niektórzy ludzie błędnie zrozumieli wypowiedź twórców, którzy stwierdzili, że gra jest niedokończona. Musimy to sprostować: autorom chodziło o to, że nie jest to gra, która miała być sprzedawana po 30 dolarów, ale podzielona na epizody wersja budżetowa. Obecnie oferuje ona około 5-9 godzin rozgrywki stojącej na wysokim poziomie. (...)
- Prawdą jest jednakże, że zakończenie w obecnej formie może rodzić zdumienie i nie jest satysfakcjonujące. Szczerze za to przepraszamy - nie jest to standard, jaki pragniemy oferować. Pracujemy nad tym, by zaoferować bardziej rozstrzygające i satysfakcjonujące zakończenie. Oczekujemy, że błąd ten zostanie naprawiony tak szybko, jak to tylko możliwe.