Oculus Rift nie dla konsol

Patryk Purczyński
2013/11/13 14:10

Xbox One i PlayStation 4 mimo faktu, że są znacznie potężniejsze od swoich poprzedniczek, nadal są zbyt ograniczone, by móc obsługiwać Oculus Rift - stwierdza konstruktor urządzenia.

Oculus Rift nie dla konsol

- Konsole są zbyt ograniczone względem tego, co my planujemy zrobić - mówi Palmer Luckey, konstruktor i wynalazca Oculus Rift. Te słowa oznaczają jedno: przyszłość urządzenia będzie związana z komputerami. - Staramy się stworzyć urządzenie, które ma jak najlepiej odzwierciedlać wirtualną rzeczywistość. Planujemy kontynuować wdrażanie innowacji i uaktualnień każdego roku - tłumaczy Luckey.

- Kiedykolwiek uda nam się poczynić duży krok, chcemy, by ludzie jak najszybciej mieli do tego dostęp. Spójrzcie na pecety, które istniały osiem lat temu. Od tego czasu dokonał się wielki postęp. Spójrzcie teraz na VR, którym dysponujemy dzisiaj. W ciągu następnych czterech czy pięciu lat spodziewamy się wielkiego skoku. Już teraz VR jest bardzo intensywne - wymaga wyświetlania obrazu 3D w wysokiej rozdzielczości i 60 klatkach na sekundę - dodaje.

GramTV przedstawia:

Komentarze
40
Usunięty
Usunięty
17/11/2013 17:16
Dnia 13.11.2013 o 17:31, Dariusvictour napisał:

Myślałem, że te okulary podłączę do byle czego. Ale okazuje się , że nie dość ,że będą kosztować pewnie ze 2 tysi to trzeba będzie mieć jeszcze sprzęt za 4. Skoro całą obróbką grafiki ma się zająć oprogramowanie + własny sprzęt komputerowy to ta maszynka powinna kosztować góra pięć stówek. Bo to tylko dwa małe ekraniki zalane plastikiem.

Być może okulary podłączysz do byle czego (przez HDMI, mam nadzieję), ale efekt jaki wtedy uzyskasz to normalny obraz albo w 3D. Bez headtracingu czy innych efektów zaimplementowanych w niektórych PCtowych produkcjach, które sprawiają, że OR jest "osom". Oczywiście ani SONY, ani MS nie zależy na wspieraniu nie swoich technologii.

Usunięty
Usunięty
17/11/2013 17:16
Dnia 13.11.2013 o 17:31, Dariusvictour napisał:

Myślałem, że te okulary podłączę do byle czego. Ale okazuje się , że nie dość ,że będą kosztować pewnie ze 2 tysi to trzeba będzie mieć jeszcze sprzęt za 4. Skoro całą obróbką grafiki ma się zająć oprogramowanie + własny sprzęt komputerowy to ta maszynka powinna kosztować góra pięć stówek. Bo to tylko dwa małe ekraniki zalane plastikiem.

Być może okulary podłączysz do byle czego (przez HDMI, mam nadzieję), ale efekt jaki wtedy uzyskasz to normalny obraz albo w 3D. Bez headtracingu czy innych efektów zaimplementowanych w niektórych PCtowych produkcjach, które sprawiają, że OR jest "osom". Oczywiście ani SONY, ani MS nie zależy na wspieraniu nie swoich technologii.

Usunięty
Usunięty
13/11/2013 22:05

> 3D ha ha ha ich produkt skonczy tak samo.> Olac konsole to tak jak by odciac 2/3 zyskow.> Sam jestem za rozwijaniem technologii ale omijajac trend konsol sami sie wykanczaia.Fajnie. Tylko jeden problem. Oni nie odcinają żadnych zysków, skoro uważają, że tego technicznie się nie da zrobić. Bo techniczna niemożność, sprawia, że nie ma co tego wliczać do hipotetycznych zysków.




Trwa Wczytywanie