O kształcie walki w Torment: Tides of Numenera zdecydują gracze

Patryk Purczyński
2013/11/22 15:21

Walka podzielona na typowe tury czy w stylu klasycznych RPG-ów: toczona w czasie rzeczywistym z aktywną pauzą - tego dylematu twórcy Torment: Tides of Numenera nie chcieli rozstrzygać sami.

O kształcie walki w Torment: Tides of Numenera zdecydują gracze

Walka to jeden z bardziej istotnych elementów gier RPG-owych. Przedstawiciele inXile Entertainment zdają sobie z tego sprawę, ale biorąc pod uwagę fakt, że ich nowe przedsięwzięcie, Torment: Tides of Numenera, powstaje dzięki finansowaniu graczy, nie chcieli rozstrzygać we własnym gronie sprawy systemu pojedynków.

Propozycje są dwie. Pierwsza to walka toczona w czasie rzeczywistym przy użyciu aktywnej pauzy. Miłośnicy takich tytułów, jak Baldur's Gate, Planescape: Torment czy Neverwinter Nights jego podstawowe założenia powinni znać na wylot. Drugą jest walka w turach, rodem z pierwszych części Fallouta czy znacznie nowszego XCOM: Enemy Unknown.

GramTV przedstawia:

InXile, wskazując na przymioty pierwszego z systemów, wymienia przede wszystkim większą szybkość rozgrywki. Cechą tego drugiego jest możliwość bardziej dogłębnego przemyślenia strategii walki. Obie propozycje są szczegółowo omówione na stronie Torment: Tides of Numenera. O tym, który z systemów ostatecznie pojawi się w grze, zadecyduje głosowanie. Mogą brać w nim udział wyłącznie te osoby, które wsparły finansowo powstawanie projektu. Jego twórcy zaznaczają, że bardziej istotne niż liczba głosów będą dla nich argumenty zainteresowanych stron wyrażone na forum.

Komentarze
20
Usunięty
Usunięty
25/11/2013 07:32

Ja zagłosowałem za systemem turowym.Wolę na spokojnie zastanowić się na kolejnymi posunięciami niż co chwila walić spację tylko po to żeby zdążyć zrobić cokolwiek. System przedstawiony w np. w Falloutach pasował mi zdecydowanie bardziej niż ten z BG czy reszty cRPGów od Black Isle.I błagam, nie mówcie, że system turowy jest do strategii turowych... każdy kto ma choć trochę przeżyć z grami RPG wie, że system turowy sprawdza się w nich doskonale.

Szmaragd
Gramowicz
24/11/2013 09:01

Czy wydanie Torment: Tides of Numenera będzie wydane w pełni polsku i Planescape: Torment i Torment: Tides of Numenera będzie wydane na jednym krążku z dodatkami .

Usunięty
Usunięty
23/11/2013 17:36
Dnia 23.11.2013 o 00:02, Plagasul napisał:

Turowe walki do strategii turowych.

... I gier RPG - powie Ci to każdy, kto z tym gatunkiem ma do czynienia od dłuższego czasu (i nie tylko o wersjach komputerowych tu mówimy).

Dnia 23.11.2013 o 00:02, Plagasul napisał:

Podobnie jak jeden z przedmówców nie skończyłem Falloutów właśnie dlatego, że miały turowy system walki, a takiego nie lubię jak jest wciskany poza strategie turowe.

Ja zaś nie lubię, gdy z cRPG robi się strzelaniny, klony Devil May Cry bądź "klikaniny" wszelkiego rodzaju. Gusta i guściki. :)




Trwa Wczytywanie