Dlaczego Wiedźmin 3: Dziki Gon nie ukaże się na PS3 i Xboksie 360?

Małgorzata Trzyna
2013/11/29 18:15

Nie ma takiej możliwości, by wszystko, co chcemy włożyć do Wiedźmina 3, ruszyło na obecnej generacji - powiedział w kwietniu Marcin Iwiński. Chodzi tu nie tylko o ogromny, otwarty świat.

Dlaczego Wiedźmin 3: Dziki Gon nie ukaże się na PS3 i Xboksie 360?

Marcin Iwiński podczas rozmowy z Eurogamerem powiedział, że gdyby najnowsza odsłona Wiedźmina ukazała się na wysłużonych już konsolach, byłby to Wiedźmin 2,5. Nie byłaby to ta sama gra. Z czym zatem nie poradziłoby sobie PS3 czy X360?

- Mamy nowy system mimiki, więcej animacji, bardziej wyrafinowane dialogi, co prowadzi do bardziej wyrafinowanego przedstawienia sytuacji i dokładniejszej pracy kamery podczas rozmów, którym towarzyszą dźwięki pomagające w przekazywaniu opowieści, a nie po prostu brzmiące gdzieś w tle - powiedział scenarzysta, Jakub Szamalek. - To bardzo dobrze, ponieważ książkowy Wiedźmin nie był zbyt rozmowny, przekazywał wiele przez zmarszczenie brwi, zrobienie odpowiedniej miny albo po prostu odwracał się i tak dalej. W tej kwestii nie mieliśmy zbyt wielkiego pola do popisu w Wiedźminie 1, gdzie dysponowaliśmy tylko podstawowymi gestami i systemem mimiki; w Wiedźminie 2 było lepiej, choć nadal nie mieliśmy zbyt dużej swobody, tymczasem Wiedźmin 3 pozwala na wykorzystanie wielu nowych narzędzi.

W “trójce” pojawią się wzruszające momenty, a ponieważ jest to długa gra, gracze będą mieli czas na wzmocnienie lub osłabienie więzi łączących Geralta z bliskimi mu osobami. W efekcie będzie ona wywoływała znacznie więcej różnych emocji niż jej poprzedniczki.

Graficznie Wiedźmin 3 także będzie prezentował się znacznie lepiej. Nie chodzi tu jednak o wielokąty czy o rozmiary tekstur - podkreślił Paweł Mielniczuk. Najważniejszą zmianą, jeśli chodzi o techniczne aspekty, są ubrania, które zachowują się tak, jak powinny i różne wisiorki, które są także ruchomymi elementami.

GramTV przedstawia:

- Próbujemy poruszać jak największą liczbą elementów na postaci. Mamy wiele fizycznych obiektów, takich jak kawałki materiału powiewające na wietrze, łańcuchy i inne - powiedział Jonas Mattsson. - Chcemy, by to było tak żywe, jak to możliwe. A kiedy powieje wiatr, powinno być widać ruch trawy na równinie i czuć, że to wiatr tym wszystkim porusza. Jest w tym znacznie więcej życia, wcześniej była to tylko animacja.

Balázs Török, główny programista silnika, zwrócił z kolei uwagę na system renderowania. W grze wszystkie obiekty powinny wyglądać dobrze, niezależnie od oświetlenia - czy jest dzień, czy noc, słoneczna pogoda, czy pada deszcz. W ten sposób artyści nie muszą robić tego samego kilka razy ani sprawdzać, jak dany obiekt będzie wyglądał w różnych warunkach. Co więcej, światło będzie odbijać się od różnych elementów bardziej realistycznie. Wszystko, co musi zrobić artysta, to wybrać materiał i po prostu stworzyć jakiś obiekt, reszta zostanie obliczona automatycznie.

W Wiedźminie 3 na ekranie będzie mogło pojawić się więcej postaci zachowujących się bardziej realistycznie. Balázs Török obrał sobie za wzór Hitman: Rozgrzeszenie, w którym pojawiały się tłumy ludzi nie wyglądających jak kukiełki. To także wpłynie na doznania z gry.

- Gry RPG przypominają bardzo dobre filmy ze wspaniałą fabułą, która pozostaje w pamięci nawet po wyjściu z kina - powiedział Konrad Tomaszkiewicz. - W tym przypadku różnica polega na tym, że to ty decydujesz, co się stanie, że wcielasz się w te postacie i czujesz to, co one. Mam nadzieję, że gry RPG będą zmierzały właśnie w tym kierunku i będą wywoływały niezwykłe emocje, które można poczuć wyłącznie grając w gry RPG.

Komentarze
22
Usunięty
Usunięty
31/05/2015 16:04
Dnia 30.05.2015 o 16:33, znawca_temate napisał:

Cześć, Teraz dopiero widać, że W3 nie miałby sensu na ps3 i xbox360. Tak wielki świat wymaga sporego RAM-u.

Temat nieaktualny o prawie 2 lata.

Usunięty
Usunięty
30/05/2015 16:33

Cześć,Teraz dopiero widać, że W3 nie miałby sensu na ps3 i xbox360. Tak wielki świat wymaga sporego RAM-u.

Alexei_Kaumanavardze
Gramowicz
03/12/2014 11:30

OSTRZEŻENIE Za archeologięNumenplTO SAMOZa pseudomoderatorkę.




Trwa Wczytywanie