Happion Labs ogłosiło, że Energy Hook najpierw ukaże się na konsolach Sony, a dopiero później na innych platformach. To zaskakująca wieść, biorąc pod uwagę fakt, że studio bierze udział w programie Microsoftu ID@Xbox.
Happion Labs ogłosiło, że Energy Hook najpierw ukaże się na konsolach Sony, a dopiero później na innych platformach. To zaskakująca wieść, biorąc pod uwagę fakt, że studio bierze udział w programie Microsoftu ID@Xbox.
Krótka rozmowa na Twitterze między przedstawicielem SCEE, Shahidem Kamalem Ahmadem a założycielem studia Happion Labs, Jamie’m Fristromem, zaowocowała podpisaniem porozumienia między obiema firmami. Shahid zapewnił, że Sony może pokryć koszty licencji na silnik Unity i zainwestować 20 000 dolarów na początek, by Happion stworzyło port Energy Hook na PS Vita, zanim gra ukaże się na innych platformach.
- Znam Shahida z czasów prac nad Sixty Second Shooter Deluxe, dobrze się nam razem pracowało, więc łatwo było dojść do porozumienia – powiedział Fristrom. – Potem w sprawę zaangażowało się SCEA i w grę weszło jeszcze PS4. Podpisanie umowy zajęło nieco czasu ze względu na konieczność dokonania pewnych ustaleń między SCEE a SCEA, ale przechodziłem już przez gorsze rzeczy.
Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie fakt, że Happion Labs bierze udział w programie ID@Xbox. Microsoft nie żąda wyłączności na gry powstające w zaangażowanych studiach, ale produkcja, która ma trafić także na inne platformy, powinna ukazać się na nich w tym samym dniu, co na Xboksie One.
- Plotki, że Microsoft żąda równoczesnego wydawania gier na Xbox One i innych platformach, usłyszałem kilka tygodni temu i nie wiem, czy są one prawdziwe, i czy mnie dotyczą – wyjaśnił Fristrom. – Ale w przyszłym tygodniu mam spotkanie z Chrisem Charlą (szefem ID@Xbox), zatem dowiem się już niedługo...