Trudy promowania strzelanki bez kampanii na przykładzie Titanfall

Piotr Bajda
2014/01/13 18:00

Okazuje się, że same wielkie roboty to za mało, by rozpalić oczekiwania.

Trudy promowania strzelanki bez kampanii na przykładzie Titanfall

Przepis na zwiastun Battlefielda czy Call of Duty jest prosty: wybierz najefektowniejsze oskryptowane akcje z kampanii, ładnie je zmontuj, dodaj podniosłą muzykę - i voila - licz wyświetlenia, kliknięcia i westchnięcia. Z grą opartą tylko o zabawę dla wielu graczy, w dodatku zbudowaną z kilku różnych mechanik już tak łatwo nie jest. Ale Respawn znalazło sposoby na trafienie do publiki.

Zmagania z promocją Titanfall przybliża producent gry, Dave McCoy:

Było ciężko adekwatnie przedstawić Titanfall. Jeśli przyjrzeć się temu co robimy, to jest to dalekie od innych FPS-ów. Bez wielu oskryptowanych momentów z kampanii do ujęcia z kilku kamer filmowy zwiastun od razu odpada.

GramTV przedstawia:

Zamiast tego pokazujemy niezmontowane segmenty rozgrywki trwające od 3 do 5 minut (na razie - nadchodzi oczywiście więcej!), by pokazać jak toczy się gra. Zaczynanie jako Pilot, ścieranie się z SI i innymi graczami, bieganie po ścianach wokół Tytana, zdobycie Tytana, wspięcie się do niego, walki z innymi Tytanami z deptaniem ludzi, katapultowanie i tym podobne. W każdym momencie dostępne jest wiele mechanik i upchnięcie wszystkich w jednym materiale jest trudne.

Dlatego też zabieraliśmy bardzo wczesne wersje pre-alpha gry na Gamescom czy PAX, by normalni gracze mogli w nią zagrać. Żadne ilości wypolerowanego marketingu nie zastąpią trzymania pada w ręku.

Nie było łatwo, ale cel najwyraźniej udało się osiągnąć. Titanfall to jedna z najgorętszych gier pierwszej połowy tego roku. Premiera 13 marca.

Komentarze
11
Usunięty
Usunięty
16/02/2014 11:19
Dnia 13.01.2014 o 20:29, Kopiec napisał:

Ojoj, ciemna masa ma czelność oczekiwać po next genowej grze czegoś więcej, niż walk 6 vs 6.

Od kiedy next-genowa gra musi mieć więcej niż 6vs6 graczy na mapie?

zibi20
Gramowicz
16/02/2014 09:09

grajac pare godzin i juz max level 14 dla bety... i moge powiedziec ze spokojnie mogliby wcisnac 8v8 nieraz biegalem po mapie i szukalem wroga przez pare minut (a bylo 6v6)... boty niezabardzo lubia poruszac sie po elewacjach jak widze, bardziej preferuja bieganie w budynkach i na ziemi ;/ (wiec zasawniczo moglobyc wiecej graczy bo ci i tak poruszaja sie glownie po wszystkim co wyzsze niz 2m)Jak sie obawiaja co do ilosci maszyn to mogliby wprowadzic limit mechow na mapie (jak pojazdy w BF nie ma wiecej i dana ilosc jest i juz)... wiec jak jest 6v6 mechow aktualnie to nastepny moglby zrzucic zarz po tym jak sie slot zwolni... gracz dodatkowo bylby zmotywowany do dzialania i szukania wroga zeby byc tym jednym z 6 co moga zrzucic mecha (reszta musi czekac az ktorys polegnie)tym sposobem mozna byloby miec wiecej graczy bez zaburzania balansu

Sewycz
Gramowicz
15/01/2014 00:16

A Unreal Tournament? W Warfare sporo graczy mozna wcisnac a nawet trzeba, ale i tak w ut3 w sumie nikt nie gra juz ;) A MAG wlasnie zamknieto - wiec racja twoja!Imo pieprzenie. Bo bez singla mozna i fragmovie zrobic o czym konsekwentnie spece od marketingu zapominaja przy grach multi.




Trwa Wczytywanie