Kontroler, składający się z różnych bloków, użytkownik mógłby złożyć samodzielnie, nadając mu kształt przypominający wybrany obiekt z gry – np. pistolet, nóż czy choćby nietoperza.
Kontroler, składający się z różnych bloków, użytkownik mógłby złożyć samodzielnie, nadając mu kształt przypominający wybrany obiekt z gry – np. pistolet, nóż czy choćby nietoperza.
Ruch kontrolera, typy i położenie poszczególnych bloków oraz sposób ich połączenia są śledzone za pomocą kamery, dzięki której pozyskuje się dane, a następnie – po rozpoznaniu obrazu – przetwarza. Na załączonym rysunku pokazano, w jaki sposób można z kontrolera zrobić strzelbę, karabin i nóż do wykorzystania w grach akcji. Nic też nie stoi na przeszkodzie, by stworzyć coś odrobinę bardziej skomplikowanego – np. nietoperza.
Pomysł na modułowy kontroler AR jest niewątpliwie ciekawy, ale nie wiadomo, czy urządzenie to kiedykolwiek trafi na rynek, czy też pozostanie jednym z wielu niewykorzystanych pomysłów. Na pewno jednak nie wyprze ono zbyt prędko DualShocka 4.