Twórcy Kingdom Come: Deliverance prezentują "rewolucyjny" system walki

Paweł Pochowski
2014/02/11 17:30

Warhorse Studios skupia się na tym, by pojedynki były czymś więcej niż prostym klikaniem w lewy przycisk myszy.

Twórcy Kingdom Come: Deliverance prezentują

Twórcy gry zaprezentowali nowe wideo tłumaczące podstawy projektu - tym razem rzucili więcej światła na to, w jaki sposób zostanie wykonana walka. Oczywiście jak wszystko inne w Kingdom Come: Deliverance chcą oni, by była bliska realizmu. W związku z tym do dyspozycji gracza oddanych zostanie sześć stref ciała w które może celować w przypadku broni białej, a każda z nich będzie mogła zostać zaatakowana za pomocą trzech ciosów - łącznie daje to liczbę osiemnastu akcji oraz bloku. Każda broń, a ma być jej dużo, otrzyma własny zestaw animacji. Walczyć będzie można nie tylko za pomocą miecza, ale także toporków, łuków czy kusz.

Bardzo interesujące wydają się także oblężenia zamków, podczas których będzie można bombardować umocowania wroga ogromnymi głazami, a także wspinać się na mury za pomocą drabin - trzeba będzie jednak zachować ostrożność, ponieważ obrońcy zawsze mogą drabinę odepchnąć lub rozlać z góry wrzący olej. Innym miejscem, w którym system walki będzie mógł rozwinąć skrzydła, są starcia całych armii, w których będzie pojedynkować się kilkudziesięciu żołnierzy jednocześnie. W bitwach wezmą udział także łucznicy i kawaleria.

GramTV przedstawia:

Jako ciekawostkę dodam, że podczas walki można zaobserwować wyświetlające się na ekranie oznaczenia z Xboksowego pada. Albo więc twórcy przystosują grę do grania także na padzie, albo powoli pracują nad konsolową wersją gry. Kingdom Come: Deliverance oprócz PC ma szansę ukazać się na PlayStation 4 i Xbox One.

Komentarze
16
zadymek
Gramowicz
12/02/2014 12:18

Co prawda to nie pierwsza gra gdzie [wreszcie] walka na miecze to walka na miecze, ale tutaj widzę sporą ewolucję. Do tego ten mało skomplikowany ale dający pole do popisu interfejs - no, jak reszta gry nie da rady to i tak dla samego systemu walki warto to brać ;)

Usunięty
Usunięty
12/02/2014 12:15
Dnia 11.02.2014 o 18:51, Dandzialf napisał:

Co jak co, ale wciąż widzę ten sam błąd... w filmach i grach. Ciosy paruje się płazem, a nie ostrzem. Mam nadzieję, że to poprawią :)

Emmm nie? Ciosy paruje się zarówno płazem jak i ostrzem. Obecnie płazowanie jest polecane głównie za względu na oszczędzanie broni. Płazem nie zablokujesz ciosu sztywnie albo nie zrobisz przełamania. Za to dużo lepiej sprawdza się on jeśli chcesz na przykład ześliznąć cios przez właśnie jego elastyczność.

Usunięty
Usunięty
12/02/2014 11:55

> Nie wiem czy ktoś zauważył ale od 5:40 leci scena z Grunwaldem, Czesi chyba jako jedyny> naród zachodu nie wykazują się ignorancją w stosunku do historii Polski, fajnie.To nie Grunwald bo po "naszej stronie" są także chorągwie niemieckie (czarny orzeł na żółtym tle). To raczej demko pokazujące możliwości silnika itp. Co do chorągwi to wpiszcie w wikipedi bitwa pod Grunwaldem i tam są wszystkie.




Trwa Wczytywanie