Risen 3: Titan Lords to powrót do korzeni serii Gothic - pierwsze nieoficjalne szczegóły
Mateusz Stanisławski2014/02/23 16:22
Oficjalna zapowiedź Risen 3: Titan Lords jest zaplanowana dopiero na wtorek, ale do sieci zdążyły już wypłynąć konkrety na temat nowego RPG-a Piranha Bytes. Znamy docelowe platformy sprzętowe, wstępną datę premiery oraz pierwsze informacje na temat gameplayu.
Jak donoszą prenumeratorzy niemieckiego magazynu PC Games, premiera Risen 3: Titan Lords jest zaplanowana już na sierpień bieżącego roku. Produkcja zagości na trzech platformach sprzętowych – komputerach osobistych (w tym Steam) oraz konsolach PlayStation 3 i Xbox 360. Wykaz ujawnionych informacji na temat tytułu – na razie na nieoficjalnej drodze – znajdziecie poniżej.
- gra będzie bazowała na silniku, na którym hula druga odsłona serii, przy czym nie zabraknie stosownych ulepszeń w warstwie graficznej (choć tak jak w „dwójce” pojawią się na przykład ekrany ładowania przy wkraczaniu do określonych stref);
- produkcja będzie wyposażana w DLC, zabraknie za to – ponownie – wsparcia dla fanowskich modyfikacji;
- przygodę z całkowicie nowym bohaterem zainicjuje prolog, podczas którego do naszej dyspozycji zostaną oddane prawie wszystkie zaawansowane umiejętności, ale już właściwą rozgrywkę (po tym, jak dusza bohatera zostanie pochłonięta przez potężnego demona) rozpoczniemy postacią z zerowym doświadczeniem – dzięki temu zabiegowi łatwiej będzie można przewidzieć konsekwencje wyboru danej ścieżki rozwoju;
- system walki będzie przypominał ten z pierwszych dwóch odsłon serii Gothic – pojawią się między innymi opcje blokowania ciosów, teleportu i wykonywania szybkich przewrotów (będzie prosty system kombosów), w ekwipunku znajdziemy zaś łuki i muszkiety;
- bohaterowi podczas potyczek będą mogli pomagać wybrani towarzysze, a walkę za pomocą broni białej i palnej urozmaicą magia voodoo oraz różnego typu zaklęcia bojowe, w tym kule ognia;
- w pełni otwartym świecie gry pojawi się kilka frakcji, najprawdopodobniej trzy;
- podczas przygody trafimy także do świata umarłych, zresztą kampania umożliwi podążyć w kierunku demoniczności, a nie tylko człowieczeństwa;
- szeroko rozumiana „gothicowość” da o sobie znać także w zakresie projektu lokacji – pojawią się regiony tropikalne, ale klimat ma przywodzić na myśl przede wszystkim „europejskie średniowiecze”;
- eksploracja świata będzie bardziej przystępna – pływanie i wspinaczka (a także, oczywiście, pieczenie mięsa i przygotowywanie żywności na podstawie przepisów) nie będą sprawiały bohaterowi jakichkolwiek problemów;
- w świecie umarłych mogą pojawić się postacie znane z poprzednich odsłon serii; poza tym jeśli w rzeczywistym świecie znajdziemy przedmiot, który kiedyś należał do denata, to będziemy mogli mu go przekazać „po drugiej stronie”, zgarniając unikatowe nagrody;
- pojawi się opcja odbierania ekwipunku nieprzytomnym, natomiast postacie kluczowe dla przebiegu fabuły będą nieśmiertelne.