AMD Catalyst 14.2 Beta - co nowego?

Małgorzata Trzyna
2014/02/25 19:30
3
0

Dzisiejsza aktualizacja sterowników AMD została zgrana ze światową premierą Thiefa – gry objętej programem AMD Gaming Evolved. Użytkownicy kart AMD Radeon będą mogli zatem cieszyć się grą optymalnie wykorzystującą ich sprzęt.

AMD Catalyst 14.2 Beta - co nowego?

Najnowsze sterowniki zapewniają, że gracze będą mogli cieszyć się wsparciem dla rozdzielczości 4K, technologią AMD Eyefinity, AMD Crossfire i wydajnościową optymalizacją DirectX 11. Dodatkowo, dzięki współpracy między Square Enix i AMD, w grze Thief znajdą się dodatkowe efekty graficzne:

  • wspomagana shaderami głębia pola
  • teselacja zapewniająca lepszą geometrię postaci
  • złożony system cieni i cieniowania, co w przypadku takiej gry jak Thief, ma niebagatelne znaczenie
  • lepsze wygładzanie krawędzi dzięki SSAA

Na początku marca Thief otrzyma także patch z obsługą Mantle i AMD TrueAudio.

GramTV przedstawia:

Aktualizacja przyniosła ze sobą także wiele innych poprawek i ulepszeń w technologii Mantle, m.in.:

  • rozwiązano problem przycięć w grze Battlefield 4 przy użyciu trybu Mantle zarówno podczas gry z wykorzystaniem pojedynczej karty, jak i wielu kart
  • funkcja Frame Pacing działa już w grze Battlefield 3 i 4 i rozdzielczościach poniżej 1600p na kartach, które nie mają systemu XDMA, tj. są łączone w CrossFire mostkiem
  • w Minecrafcie naprawiono problem z działaniem kart AMD

Wprowadzono także zmiany w obrębie sterowników dla systemu Linux (nie związane z wydaniem AMD Catalyst 14.2 Beta):

  • dodano obsługę VCE (Video Compression Engine) do wszystkich kart i APU, które bazują na architekturze GCN. Kodowanie do formatów 1080p60 w kodeku H.264 otrzymało zatem już akcelerację sprzętową
  • dekodowanie wideo via UVD jest również wyraźnie sprawniejsze na kartach AMD Radeon R9 290X/290/260X oraz na procesorach z rodzin Kaveri i Kabini
  • dodano obsługę sprzętowej akceleracji wideo X-Video via bibliotekę GLAMOR
  • obecnie domyślnie włączona jest akceleracja GLAMOR w trybie 2D
  • istotnie poprawiono wydajność transkodowania wideo w aplikacjach, które korzystają z akceleracji sprzętowej
  • dodano obsługę "tiling" dla wszystkich produktów wykorzystujących architekturę GCN
  • dodano obsługę najnowszego OpenGL v4.3
  • sprzęt z architekturą GCN otrzymał też usprawnienia dla Linux kernel 3.14 w obrębie dynamicznego zarządzania energią i działania wideo poprzez DisplayPort
  • udostępniono nowe poradniki programistyczne i specyfikacje dla kart graficznych AMD Radeon HD Serii 5000, 6000, 7000 oraz R9/R7, aby społeczność mogła rozwijać sama sterowniki X.ORG OSS, i żeby ułatwić przeniesienie na platformy non-Linux.
Komentarze
3
MBi
Gramowicz
26/02/2014 10:33

Właśnie je testuję i jak na razie nie widzę znacznych zmian. POZA astronomicznym spadkiem użycia procesora w niektórych grach, co mnie zaskoczyło. Log z GTA 4StatisticsAverage FPS: 59.99Duration: 37.13 secCPU Usage: 50%System memory usage: 64%Video memory usage: 95%Graphics SettingsVideo Mode: 1680 x 1050 (60 Hz)Texture Quality: HighTexture Filter Quality: HighestReflection Resolution: Very HighWater Quality: Very HighShadow Quality: Very HighView Distance: 42Detail Distance: 100Vehicle Density: 100Shadow Density: 16Definition: OnVSync: OnHardwareMicrosoft Windows 8.1 ProVideo Adapter: AMD Radeon HD 7790 1 GB DDR5Video Driver version: 8.17.10.1267Audio Adapter: Speakers (Realtek High Definition Audio)AMD FX(tm)-6300 Six-Core Processor 4.1 GHzMemory: 4096 MB DDR3File ID: Benchmark.cli

zawcia
Gramowicz
26/02/2014 02:42

Ech, a mimo uporczywego zgłaszania problemów z wydajnością w HoNie AMD nie potrafi naprawić sterowników zbabranych już niemal rok temu (ostatnia wersja na której wyżej wymieniona gra chodzi dobrze to 13.4).A program AMD Gaming Evolved jest póki co do bani xD

Usunięty
Usunięty
25/02/2014 19:48

Dodano obsługę OpenGL 3.3, to najpewniej literówka.




Trwa Wczytywanie