Nie będzie to pierwszy taki zabieg ze strony Microsoftu, choć wcześniej nie było nawet mowy o realizowaniu takich planów na większą skalę.
Nie będzie to pierwszy taki zabieg ze strony Microsoftu, choć wcześniej nie było nawet mowy o realizowaniu takich planów na większą skalę.
Do tej jednym z niewielu (jeśli nie jedynym) tytułem umożliwiającym zdobywanie osiągnięć Xbox Live na iOS lub Androidzie była gra Wordament, polegająca na odgadywaniu możliwie największej liczby słów w określonym przedziale czasowym.
Tekst jednej z ofert pracy Microsoftu, jak informuje The Verge, miał zawierać informacje jednoznacznie wskazujące na plany Microsoftu dotyczące rozszerzenia Xbox Live o kolejne platformy.
"Stworzymy nowy, otwarty, lekki, elastyczny system, który można łatwo przenieść na wiele platform, wliczając w to Windows Store, Windows Phone, iOS i Android" - brzmiała treść ogłoszenia, które w chwili pisania tej wiadomości zostało już niestety usunięte. Głównym powodem braku obecności Xbox Live na iOS i Android (wyłączając wspomniane Wordament) były ograniczenia i wymagania nakładane przez Microsoft, z którymi producenci gier musieli się liczyć. Zmiana nastawienia firmy prawdopodobnie przyniesie mniejsze restrykcje dotyczące implementacji Xbox Live przez developerów.