Source ma już swoje lata i choć nadal spisuje się świetnie, firma Valve w pocie czoła tworzy już jego następce.
Source ma już swoje lata i choć nadal spisuje się świetnie, firma Valve w pocie czoła tworzy już jego następce.
Nowa wersja silnika została zapowiedziana przez Valve jeszcze w roku 2012. Od tego czasu mało się o niej mówi. I choć ze starszej wersji korzystają takie perełki jak Titanfall, najwyższy czas na debiut nowego narzędzia. Newell ujawnił, że jedną z jego najważniejszych nowych funkcji jest położenie jeszcze większego nacisku na zawartość tworzoną przez graczy - Source 2 ma zaoferować znacznie usprawnienia pod względem UGC, by jeszcze bardziej zachęcić graczy do tworzenia swoich przedmiotów w poszczególnych grach czy nowych map. Ponoć kosztuje to ekipę sporo wysiłku, ale efekt ma być godny podziwu. Gabe ujawnił także, że silnik będzie współpracował z urządzeniami VR.
Położenie nacisku na UGC nie jest dziwne, biorąc pod uwagę jak popularnym miejscem na Steam jest Workshop. Valve jak zwykle trzyma rękę na pulsie i podążą w dobrym kierunku. A przynajmniej wiele na to wskazuje.