Dark Souls II jest jak dotąd najwyżej ocenioną grą 2014 roku. Produkcja From Software pokazuje, że będzie się liczyć w podsumowujących najbliższe 12 miesięcy plebiscytach.
Dark Souls II jest jak dotąd najwyżej ocenioną grą 2014 roku. Produkcja From Software pokazuje, że będzie się liczyć w podsumowujących najbliższe 12 miesięcy plebiscytach.
Dark Souls II to bardziej dopracowana i wygładzona wersja gry, którą uważałem za najlepszą w historii. To tytuł, o którym będziemy się dowiadywać coraz więcej i więcej po premierze, gdy jego prawdziwy geniusz będzie dopiero odkrywany.
Dark Souls II oferuje wszystko co najlepsze obu grupom odbiorców: to godna podziwu kontynuacja dla weteranów serii oraz idealny punkt do wskoczenia na pokład dla tych, których do tej pory marka From Software odstraszała. Jeśli obawiasz się reputacji serii, From Software sprawiło, że uzależnienie się od gry przebiega znacznie łagodniej. Po prostu pozwól Dark Souls II się przełamać.
Gracze nowi dla marki Souls szybko zrozumieją, że w Dark Souls II gra się zupełnie inaczej niż w większość dostępnych współcześnie tytułów. To niesamowite doświadczenie bazujące na eksploracji, zatapianiu się, odkryciach, porażce, a finalnie także triumfie.
Bądź pewien, że jeśli podobały ci się Demon's Souls i Dark Souls, to Dark Souls II również przypadnie ci do gustu. Na początku, z uwagi na proponowane zmiany, byłem nastawiony sceptycznie, ale ostatecznie spędziłem z tą grą przyjemny czas, poświęcając go na włóczenie się po jej świecie bez określonego celu i ciągłym umieraniu podczas walk z bossami.
Śmierć w tej grze jest piękna, ponieważ pochodzi od niesamowitych bestii i wojowników: ciężkozbrojnych rycerzy, połyskujących najeźdźców nie z tego świata i wici wyłaniających się z mrocznych rozlewisk trucizny.
Nie wszystkie zmiany i dodatki wyszły grze na zdrowie, ale dzięki tak znakomitym przeciwnikom i miejscom do walki i eksploracji Dark Souls II sprawiło, że te 60 godzin bólu i agonii było znakomitą zabawą, która minęła w mgnieniu oka.
Niektóre funkcje i decyzje projektowe mogą co prawda nie podejść wszystkim fanom serii,ale Dark Souls II i tak po raz kolejny dowodzi, jak fascynująca i wciągająca może być przyjęta przez From Software formuła walki opartej na umiejętnościach, wymagających wyzwaniach i ponurej atmosferze.
Ostatnia produkcja From Software to całkowicie unikatowe dzieło bez żadnej prawdziwej analogii, nawet jeśli tylko okazjonalnie przewyższa swego poprzednika. Dla nowych dla serii graczy to znacznie lepszy moment na zapoznanie się z nią niż pierwsza odsłona, za to weterani Dark Souls, którzy z dumą obnoszą się ze swoimi bliznami mogą stwierdzić, że druga część jest nieco zbyt podobna do pierwszej.
Dark Souls 2 nie zmienia niczego: jeśli podobały ci się doświadczenia serwowane przez From Software we wcześniejszych odsłonach, tę grę również polubisz. Jeśli było odwrotnie, teraz również nie przypadną ci do gustu. Świetna atmosfera, poczucie samotności, intrygujący soundtrack i poziom trudności dbają o jakość tej gry. Dark Souls 2 zawodzi jednak pod względem technicznym i jest dalece zbyt wymagająca jak na tak old-schoolową rozgrywkę.