1080p na Xbox One ma stać się powszechniejsze

Paweł Pochowski
2014/03/20 08:45

A przynajmniej tak obiecuje Microsoft.

1080p na Xbox One ma stać się powszechniejsze

Twórcy konsoli mają bowiem nadzieję, że rozpracowanie systemu może zajmie deweloperom jeszcze chwilę, ale koniec końców rozgryzą oni w jaki sposób zapewnić działanie gier w rozdzielczości 1080p. Boyd Multerer, dyrektor rozwoju Xboksa, przyznaje, że proces może być trudny, ale sprzętowo Xbox jest w stanie tego dokonać. - Aktualnie jednostki GPU to naprawdę skomplikowane bestie. Sprzęt jest odpowiednio przygotowany. Teraz czas na to, by ludzie opracowali lepsze rozwiązania software'owe, by odpowiednio z niego skorzystać, szczególnie w kwestii zarządzania danymi, by odpowiednio przepływały one przez pamięć cache. Sądzę, że jest tam sporo możliwości - przekonuje Multerer.

Boyd dodał także, że twórcy nie mieli zbyt wiele czasu, by rozgryźć konsolę przed premierą pierwszych gier. -Jak tylko inżynierowie zaczną mocniej łamać głowę nad architekturą GPU, wtedy wszystkie wychodzące tytuły powinny już korzystać z nich odpowiednio, a sytuacja ulegnie poprawie - wyraża nadzieję B. Multerer.

GramTV przedstawia:

Przypominamy, że od listopada kilka gier zaprezentowało się na PS4 w wyższej rozdzielczości niż na Xbox One. 1080p ominęło Call of Duty Ghosts, Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, a nawet ekskluzywny Titanfall. Rebellion tłumaczyło w lutym, że problemy Xboksa One związane są z małą ilością eSRAM-u. Sytuację miały poprawić nowe narzędzia SKD od Microsoftu.

Komentarze
11
Usunięty
Usunięty
20/03/2014 18:02

Hmm lepiej późno niż wcale ...

Usunięty
Usunięty
20/03/2014 17:03

Problemem nie jest architektura GPU tylko cholerne API w postaci DX11 które ma dostać upgrade do wersji DX12 i ESRAM w XBOX ONE oraz ogólnie słabszy hardware w stosunku do PS4.Z DX11 jest taki problem że twórcy nie mają wystarczającego dostępu do zasobów konsoli i nie idzie odpowiedniej optymalizacji zrobić dlatego Microsoft zapowiedział upgrade DX12 by twórcy mieli większy dostęp do zasobów. Co w porównaniu do PS4 którego API pozwala na dużo większy dostęp ten upgrade jest nie jakimś objawieniem tylko deską ratunku dla tej konsoli.No i mamy ten ESRAM który komplikuje sprawę jeszcze bardziej. Zacznijmy od nienawiści kreatorów naszej rozrywki do tego rozwiązania -> o ile to rozwiązanie pomaga wyeliminować niektóre braki w powerze hardware to istny koszmar pod względem programowania no i jeszcze niedostateczna ilość tej pamieci = jeszcze większy koszmar optymalizacyjny i tak od czasów x360.No i pomijając to wszystko dochodzi sam fakt ,że w PS4 jest HD7870(chyba najstarsza wersja) oraz GDDR5 które masakrują na dzień dobry GPU i RAM XBX1.No ale przynajmniej nie ma takiej draki jak z Wii U gdzie Nintendo chwali się że ma kastrata HD 4650, 3 GB DDR3 RAM które jest o ponad 40% wolniejsze od tego stosowanego w X360 i PS3, trzy rdzeniowe CPU 1.24 ghz które wymięka pod kątem power w porównaniu do Cella i Xenona. I wszystko to polane architekturą PowerPC by tylko jeszcze bardziej utrudnić tworzenie gier na tą konsolę.

Usunięty
Usunięty
20/03/2014 16:30

od razu zaznaczam jest bardziej za obozem sony niż za microsoftem i myślę że wkrótce 1080p nawet dla xO to będzie standard popatrzcie na poprzednią generacje zwłaszcza tytuły multiplatformowe w jakich rozdzielczościach chodziły




Trwa Wczytywanie