Dark Souls II byłoby niegrywalne na konsolach, gdyby nie downgrade grafiki

Małgorzata Trzyna
2014/03/21 16:03

Gdyby oprawa graficzna Dark Souls II pozostała taka, jak na zwiastunach i screenach, gracze musieliby borykać się przez większość czasu z podobnymi problemami, jakie napotkali w pierwszej części w Blighttown (zwanym też czasem Lagtown).

Dark Souls II byłoby niegrywalne na konsolach, gdyby nie downgrade grafiki

Studio From Software wyjaśniło w dyplomatyczny sposób powody, dla którego Dark Souls II w finalnej wersji nie prezentowało się tak wspaniale, jak oczekiwano - czyli tak naprawdę wyjaśniło niewiele. Pojawiły się jednak nowe informacje na ten temat (choć raczej nic zaskakującego):

- Wszystko sprowadza się do tego, by osiągnąć zadowalającą liczbę klatek na sekundę - podkreślił anonimowy informator blisko związany z projektem podczas rozmowy z Forbes. - Wczesne wersje, z których pochodzą screenshoty, były grywalne, ale nic ponadto. Gra w takim stanie nie nadawała się do sprzedaży. Podejrzewam, że From Software skupiało się na wersji na PC i nie przewidziało, z jakimi wyzwaniami będzie musiało się zmierzyć na PS3 i Xboksie 360. To tylko moja teoria. Ale tak naprawdę we wczesnych wersjach rozgrywka przez cały czas przypominała Blighttown.

GramTV przedstawia:

- Szczerze, nie sądzę, by ich zamiarem było oszukanie klientów, ale w końcu musieli zrezygnować z takiej oprawy graficznej, ponieważ nie mogli w inny sposób uzyskać zadowalającej liczby klatek na sekundę. Musieli promować grę, pokazując screeny i trailery, ale wtedy nie mieli pojęcia, że będą musieli zmniejszyć ustawienia do tego stopnia.

- Wiem, że ludzie chcą znać prawdę. Wiem, że wielu czuje się oszukanych, ale uważam, że rzeczywistość wygląda trochę inaczej. Nie mówię, że rozwiązali problem elegancko, ale sądzę, że nie mieli innego wyjścia. Gra byłaby znacznie gorsza bez tych zmian (jak to niektórzy mówią, niegrywalna).

Komentarze
42
Lordpilot
Gramowicz
24/03/2014 10:26
Dnia 23.03.2014 o 17:26, Principes napisał:

Skąd te dane? Z raportu finansowego Bandai Namco (jeśli tak, proszę o link)?

Dane są ciut stare (kwiecień 2013), ale za to bezpośrednio od dewelopera: http://www.cdaction.pl/news-31968/dark-souls-sukces-jednej-z-najtrudniejszych-gier-od-lat.html^^ Z 90% to henrar pewnie nieco przestrzelił (ale niedużo), co nie zmienia faktu, że postulat vegosta aby stricte konsolową grę (do tego japońską) wydawać wyłącznie na PC należy traktować w kategorii kiepskiego żartu :).

Usunięty
Usunięty
23/03/2014 22:00

EA to klasa sama w sobie :DKupowanie gier w ciemno w dzisiejszych czasach to większości przypadków niezbyt dobrze ulokowane fundusze. Ważne, że dość szybko stan produkcji weryfikują gracze, tydzień minie i już mamy wysyp komentarzy, które nijak odzwierciedlają 10 i 9 od pism / portali branżowych. Ciekawe dlaczego :D

Usunięty
Usunięty
23/03/2014 21:21
Dnia 23.03.2014 o 20:50, Shinigami napisał:

Engine stworzony z myślą o nowych konsolach o zupełnie innej architekturze i możliwościach musi się na nich sprawdzić trochę lepiej. Przynajmniej tak być powinno. Ciekawy jestem, jak potoczy się sprawa z edycją PC, bo ani się w kontekście tego co zrobili nie odnieśli, ani nie dali do zrozumienia, że wszystko zmierza w dobrym kierunku.

Wiesz co, coś takiego pisało EA, kiedy tworzyło Battleshita 4 :) Nie sprawdziło się :D Oczywiście mnie to nie obchodzi bo szczerze nienawidzę EA a co co kupili to sami są sobie winni. Nie powinno się ufać tym, co robią z graczy idiotów i wyciągają od nich kasę za byle co :)

Dnia 23.03.2014 o 20:50, Shinigami napisał:

Coś pewnie na rzeczy jest, w najgorszym wypadku niedługo po premierze kupimy grę za niecałe 20$. A graficznie wspomogą nas mody, czy inne popularne filtry łącznie z teksturami w 4K, taki już przywilej PC ;)

Może poczekam na dobre recenzję i to takie, które nie były przekupne :) Najlepiej jakiś let''s play. Zobaczy czy nie ma lagów za każdym zakrętem i czy odrobinie ognia czy dymu :)




Trwa Wczytywanie