Następna gra twórcy serii Bioshock nie będzie liniowa

Patryk Purczyński
2014/03/22 09:26
8
0

Ken Levine twierdzi, że ma już dość tworzenia liniowych gier. Jego zdaniem taki konstrukt wytwarza sztuczną barierę między developerami a odbiorcami.

Następna gra twórcy serii Bioshock nie będzie liniowa

- Jestem dumny z tego, co udało nam się dokonać na polu liniowej narracji, ale osobiście robiłem to przez 19 lat - mówił podczas jednego z paneli na Game Developers Conference Ken Levine, dyrektor kreatywny Irrational Games, twórca serii Bioshock. Taka deklaracja mogła oznaczać tylko jedno: Levine ma już dość utartego przez lata schematu i dlatego zabiera się za coś innego.

- Problem z narracją jest taki, że cały czas musisz tworzyć coś większego i większego. To pochłania czas i coraz większe koszty. Poświęcasz lata swojego życia dla tego jednego momentu. Wypuszczasz grę, ludzie przechodzą ją w 12 godzin, mają świetne przeżycia, a potem widzisz przez lata cosplayerów i fanów, ale brakuje tu nieustannego zaangażowania odbiorców - stwierdził Levine.

- Liniowa narracja buduje barierę między twórcami gry a jej odbiorcami. Nie możemy np. zaprosić graczy do otwartej alfy, gdyż w ten sposób ujawnione zostałyby rozmaite tajemnice, a to one są najważniejszym składnikiem. Jest więc wiele sekretów i wszystko musimy trzymać za zamkniętymi drzwiami. Choć jesteśmy dobrzy w dochowywaniu tajemnic, nie sądzę, że kiedykolwiek ten proces stwarzał nam przyjemność. To bardzo stresujące i utrudniające budowanie relacji z odbiorcami - dodał.

GramTV przedstawia:

W swej nowej grze Levine chce umieścić nieliniowe elementy narracji, które oddziałują na siebie. - Wszystkie elementy narracji mają powodować podejmowanie akcji u gracza. Będzie trzeba je odpowiednio zbalanoswać, ale wszystkie będą transparentne. Ograniczymy ich liczbę, dzięki czemu unikniemy sytuacji, w której przytłoczą gracza - wyjaśniał. Jako przykład podał dwie postacie niezależne, spośród których jedna ma lepszy charakter, a inna daje bonusy do rozgrywki. Gracz będzie musiał zdecydować, z którą z nich się spotykać.

Przypomnijmy, że Ken Levine na pokładzie studia Irrational Games pozostał z niewielkim zespołem, wraz z którym zajmować się będzie mniejszymi projektami.

Komentarze
8
Usunięty
Usunięty
22/03/2014 19:47

Oby to sie tylko negatywnie nie odbiło na opowieści. : <

kotlecik5
Gramowicz
22/03/2014 17:57

Niech zrobią sandboxa ze wsparciem dla modów, to ich gra będzie miała się dobrze przez długie lata. O krótkich, liniowych grach się szybko zapomina i rzadko do nich wraca.

Usunięty
Usunięty
22/03/2014 11:37

Jakoś nie odbieram pozytywnie ograniczania czynników które należy trzymać w tajemnicy przed graczami którzy nie grali wcześniej w grę by im nie popsuć zabawy.




Trwa Wczytywanie