Przyszłość Xboksa One: płatne wersje alfa, wirtualna rzeczywistość, niezależne projekty i nie tylko

Małgorzata Trzyna
2014/03/24 19:50

Szef Microsoft Studios, Phil Spencer, poruszył podczas GDC 2014 sporo tematów dotyczących przyszłości Xboksa One. Podkreślił także, że PC jest dla firmy również bardzo ważną platformą.

Przyszłość Xboksa One: płatne wersje alfa, wirtualna rzeczywistość, niezależne projekty i nie tylko

1. Spencer powiedział, że Microsoft rozważa wprowadzenie płatnych wersji alfa na Xboksie One. Dzięki temu gracze będą mogli inwestować w wybrane projekty, a twórcy – pozyskają fundusze na wydawanie gier.

2. Dla Spencera Oculus Rift czy Project Morpheus to wspaniała technologia, ale nie w każdej grze trzeba przenosić się do wirtualnego świata, nakładając na głowę gogle – wirtualna rzeczywistość będzie raczej wykorzystywana w casualowych produkcjach. Niemniej jest to technologia przyszłości. To dzięki wydziałowi rozwoju powstał Kinect czy system rozpoznawania głosu. Microsoft podobno pracuje nad własnym urządzeniem VR.

3. „Sklepową” wersję Xboksa One będzie można zamienić na wersję deweloperskąMicrosoft będzie autoryzował wybrane konsole w celu przetestowania nie wydanych produkcji lub przeprowadzenia beta-testów na dużą skalę. Nie wiadomo, kiedy funkcja ta zostanie zaimplementowana.

GramTV przedstawia:

4. Dla Microsoftu aktualnie najważniejszy jest program ID@Xbox i wspieranie niezależnych twórców, którzy chcieliby wydawać gry na Xboksie One.

5. Microsoft zamierza skupić się także na platformie PC – efekty zobaczymy jeszcze w tym roku. Spencer pochwalił Valve i określił firmę jako „kręgosłup pecetowego grania w ciągu ostatniego dziesięciolecia”. Nie zamierza z nią rywalizować, ale zamierza więcej inwestować w platformę PC. Szczegółowych informacji możemy spodziewać się w nadchodzących miesiącach.

6. Jeśli chodzi o wyłączenie usługi Games for Windows Live (ma to nastąpić w lipcu 2014), Spencer ogłosił, że firma ma plany związane z multiplayerem i ofertą dla Windows. Dodał: „rozumiemy, że sytuacja na rynku... nie jest wspaniała. Rozumiemy, że musi być jakaś ciągłość między tym, gdzie jesteśmy a tym, gdzie chcemy być, a wyłączanie jakiejś usługi nie jest najlepszym rozwiązaniem. Musimy mieć przemyślany plan, jak wspierać ludzi posiadających gry z GfWL. Aktualnie trwają rozmowy na ten temat.”

Komentarze
19
Usunięty
Usunięty
29/03/2014 20:35

Kiedyś konsole były domena do szlifowanie gier wysokiej jakości. Podłączenie do internetu przyniosło możliwość patchowania i obniżyło szlify. Teraz te płatne Alfy to następny krok.... Szkoda gadać, idea konsol poszła do kosza, tu juz nie ma żadnego wymogu jakości...

Usunięty
Usunięty
25/03/2014 08:43

XO i VR? Słaby hardware, gówno nie VR, nie oszukujmy się. Do kupy z Kinectem to by było niezłe combo dla klientów, którzy potrafią wiele wybaczyć. Płatne wersje alfa? Cudny pomysł z przenoszeniem chorób na inne platformy, oby na XO się skończyło, niech się zakicha na amen.Najlepszym rozwiązaniem byłoby stworzenie konsoli od nowa, żeby było warto w nią inwestować dla takich rzeczy (szkoda, że już na to za późno);

Usunięty
Usunięty
25/03/2014 08:43

XO i VR? Słaby hardware, gówno nie VR, nie oszukujmy się. Do kupy z Kinectem to by było niezłe combo dla klientów, którzy potrafią wiele wybaczyć. Płatne wersje alfa? Cudny pomysł z przenoszeniem chorób na inne platformy, oby na XO się skończyło, niech się zakicha na amen.Najlepszym rozwiązaniem byłoby stworzenie konsoli od nowa, żeby było warto w nią inwestować dla takich rzeczy (szkoda, że już na to za późno);




Trwa Wczytywanie