Na łamach najnowszego numeru Official Xbox Magazine pojawiła się zapowiedź Dragon Age: Inkwizycja. Jeden z fanów, Jaldaris93, postanowił wypisać z niego najciekawsze informacje - znajdziecie je poniżej:
- W Dragon Age: Inkwizycja zwiedzimy pięć regionów: Ferelden, Wolne Marchie, Orlais, Nevarrę i Dalię. Odwiedzimy m.in. takie miejsca, jak ogarnięte wojną obszary Orlais czy cmentarz elfów, znany jako Szmaragdowe Groby (Emerald Graves). Mark Darrah wyjaśnił, że Szmaragdowe Groby to miejsce, gdzie dalijskie elfy sadziły drzewo za każdego poległego żołnierza, który zginął podczas Świętych Marszów.
- Wrogowie nie będą się skalować z poziomem postaci.
- Gracze będą mieli wpływ na otoczenie (niewielkie osady, szlaki handlowe czy lokalny ekosystem), będą mogli też przejmować terytoria.
- Dzikie rośliny i zwierzęta dostarczą surowców potrzebnych do wytwarzania przedmiotów, ale będzie można niemal doprowadzić do ich wyginięcia, przez co inne gatunki będą mieć lepsze warunki do życia.
- Pokonanie inteligentnych przeciwników (np. smoków czy bandytów) w znaczący sposób wpłynie na dany region.
- W DLC nie pojawią się nowi towarzysze, ponieważ są oni tak wpleceni w system, że nie da się ich dodawać „w locie”.
- Solas to apostata i specjalista od Pustki.
- Iron Bull (Żelazny Byk) będzie jednym z towarzyszy – będzie to jednooki najemnik, który porzucił religię Qun.
- Sera będzie jedną z towarzyszek – będzie to elfia łuczniczka. Niewiele wiadomo o Serze i Żelaznym Byku. Serę ujawniono przypadkowo podczas prezentowania walki.
- Będą trzy rodzaje kół dialogowych: jedno związane z tonem wypowiedzi, drugie związane z dokonywanymi wyborami oraz koło pozwalające na wyrażanie emocji.
- Gracze będą mogli wybierać spośród czterech głosów dla Inkwizytora – będą dostępne dwa dla każdej płci, takie same dla wszystkich ras. Ograniczenie liczby dostępnych głosów związane jest z rozmiarem plików – twórcy nie chcą wydawać Inkwizycji na 14 płytach. BioWare rozważa, czy pozwolić na większe zróżnicowanie głosów przez zmianę ich tonacji.
- Prolog w grze będzie taki sam dla wszystkich. Gracze będą mogli określić wygląd, wybrać klasę i wskazywać odpowiednie opcje dialogowe podczas prologu, by wypełnić go szczegółami, takimi jak przeszłość Inkwizytora czy jego relacje z innymi bohaterami.
- Inkwizytor będzie jedynym ocalałym z wydarzenia, które wstrząsnęło światem i doprowadziło do powstania rozdarcia prowadzącego do Pustki. Prawdopodobnie dzięki temu będzie dysponował mocą zamykania szczelin, gdziekolwiek się pojawią.
- W grze będzie możliwe dotarcie do 40 zakończeń, w oparciu o dokonane wybory i podejmowane akcje. Każde zakończenie ma różnić się od pozostałych w znaczącym stopniu, nie tylko szczegółami.
- Zbroje nie będą przypisane do konkretnych klas – łotrzyk będzie mógł założyć odzienie maga, a mag – paradować w zbroi wojownika. Będzie to jednak prowadziło do szybszego męczenia się postaci – tak, jak w Dragon Age: Początek.
- Ciekawostka: w grze będzie można mieć słój z pszczołami. Rozbicie go w czasie walki sprawi, że wściekłe owady zaczną żądlić przeciwników.