Outcast z 1999 roku było jedną z pierwszych, trójwymiarowych gier. Produkcja oferowała nieliniową rozgrywkę, możliwość swobodnego zwiedzania otoczenia, walkę ze sprytną sztuczną inteligencją, bardzo dobrą grę aktorską (głosy) i muzykę symfoniczną.
Outcast z 1999 roku było jedną z pierwszych, trójwymiarowych gier. Produkcja oferowała nieliniową rozgrywkę, możliwość swobodnego zwiedzania otoczenia, walkę ze sprytną sztuczną inteligencją, bardzo dobrą grę aktorską (głosy) i muzykę symfoniczną.
Za Outcast Reboot HD odpowiada studio Fresh 3D, które wyjaśniło, czemu uwaga twórców skupiła się właśnie na tym tytule: mimo, iż gra została bardzo ciepło przyjęta przez krytyków i wśród niektórych graczy zyskała status kultowej, wielu przeszło obok niej obojętnie ze względu na czysto software’owy silnik - w owym czasie normą było już wykorzystywanie wspomagania sprzętowego.
Twórcy zamierzają opracować od zera wszystkie obiekty, tekstury, otoczenie i postacie w HD, a ich celem jest co najmniej 1080p i 60 fps. Zamierzają także wyeliminować irytujące bugi, poprawić interfejs, system zarządzania ekwipunkiem i notatnik oraz ulepszyć sterowanie, animacje i poruszanie kamerą. Gra ma wspierać na PC kontrolery Xbox i PS4.
Celem Fresh 3D jest zebranie przynajmniej 600 000 dolarów – jeśli zbiórka (która, nawiasem mówiąc, wystartowała z kopyta) zakończy się sukcesem, gra trafi na PC. Zebranie 750 000 pozwoli na stworzenie wersji na Maka i Linuksa, zaś 1,35 miliona dolarów – na konsole nowej generacji. Więcej informacji o projekcie znajdziecie na Kickstarterze.