- śmierć i destrukcja są najbardziej powszechną rzeczą w coraz bardziej opustoszałym świecie gry, w którym pozostałości ludzkiego gatunku bronią się przed wyginięciem, walcząc z zarażonymi wirusem
- akcja rozpoczyna się 15 lat po tym, jak wirus zaatakował ludzkość
- ludzie kryją się w cieniu, desperacko szukają wody i pożywienia, a także wszystkiego, co pozwoli im przetrwać kolejny dzień
- gracze będą musieli się zmierzyć z agresją zwierząt wszelkiego rodzaju oraz innymi przetrwałymi
- zadania będą polegały na znalezieniu następnego posiłku i miejsca, w którym można bezpiecznie spać
- akcja ma się toczyć na wielkim terenie; twórcy zapowiadają ponadto, że świat będzie z czasem coraz większy
- twórcy starają się zbudować wirtualną wersję Stanów Zjednoczonych po śmierci i zniszczeniach, jakich dokonała epidemia H1Z1
- w konstrukcji świata znajdzie się miejsce zarówno na zurbanizowane miasta, jak i otwarte przestrzenie
- rozgrywka ma mieć charakter sandboksowy
- gracze mogą budować schrony z zasobów znalezionych w świecie gry; mogą nawet współpracować budując wielkie, doskonale uzbrojone fortyfikacje, w których będą się bronić przed zainfekowanymi i innymi graczami
- rozbudowany system craftingu pozwala tworzyć rozmaite przedmioty, w tym broń, np. koktajle Mołotowa czy materiały wybuchowe
- Sony Online Entertainment planuje otworzyć liczne serwery, na których panować będą inne zasady
- H1Z1 oparte będzie na silniku Forgelight
- twórcy chcą położyć nacisk na własność i budowanie
- gracze otrzymają narzędzia do budowy własnych miast i obozów, sami zadecydują o kształcie baz
- H1Z1 ma mieć rozbudowane funkcje społecznościowe
Poniżej przedstawiamy galerię screenów z H1Z1.