Mike Laidlaw, dyrektor kreatywny Dragon Age: Inkwizycja, zapowiedział, że gra w wersji na Xboksa 360 i Xboksa One będzie wykorzystywać Kinecta i komendy głosowe – tak, jak Mass Effect 3.
Mike Laidlaw, dyrektor kreatywny Dragon Age: Inkwizycja, zapowiedział, że gra w wersji na Xboksa 360 i Xboksa One będzie wykorzystywać Kinecta i komendy głosowe – tak, jak Mass Effect 3.
W Mass Effect 3 polecenia głosowe ułatwiały graczom zadanie – użytkownicy mogli w intuicyjny sposób wykorzystywać taktyczne zagrania i zarządzać ekwipunkiem, nie odnosząc wrażenia, iż komendy te to raczej ciekawostka niż pożyteczna funkcja. BioWare zdecydowało jednak nie wykorzystywać systemu rozpoznawania ruchu, gdyż nie zapewniał on wystarczająco precyzyjnego sterowania. Wygląda na to, iż podobne rozwiązanie zostanie zastosowane w Dragon Age: Inkwizycja.
BioWare[/b ma również pewne plany związane ze SmartGlass, choć nie sprecyzowało, w jaki sposób zamierza to wykorzystać. Producent, Cameron Lee, podkreślił, że „to musi mieć sens”, ale że twórcy chcieliby, aby gracze mogli zabierać ze sobą Inkwizycję wszędzie – do pracy, w podróż, do salonu czy do sypialni.