Nic z tego nie będzie - World of Darkness wyrzucone do kosza

Paweł Pochowski
2014/04/15 10:45

A jednak, wbrew zapowiedziom twórców, spełnił się najgorszy ze scenariuszów. Projekt został anulowany.

Nic z tego nie będzie - World of Darkness wyrzucone do kosza

Po raz kolejny potwierdza się, że przeciągający się czas produkcji nie wróży absolutni nic dobrego. A World of Darkness ma na tym polu niezłe wyniki. Pierwsze wzmianki o tej produkcji sięgają jeszcze roku 2006, gdy islandzkie studio CCP połączyło się z White Wolf Inc. Wtedy to powstał pomysł na stworzenie MMORPG w takim klimacie, choć jego oficjalna zapowiedź nastąpiła dopiero w roku 2010. Pierwszy filmik z gry zobaczyliśmy dopiero w 2012, a już rok później plotkowano, że gra nie ujrzy światła dziennego.

Twórcy uspokajali wtedy, że projekt będzie trochę obcięty (chodziło o cykl dnia i nocy), ale World of Darkness z całą pewnością ukaże się na rynku. Kolejne niepokojące informacje doszły naszych uszu pod koniec roku 2013, gdy firma zwolniła kilka osób. Zwolnienia były ponoć konsekwencją zmian w projekcie gry. Ten musiał jednak znajdować się w mocno wczesnej fazie, skoro jeszcze na początku tego roku twórcy zastanawiali się nad dodaniem do produkcji elementów inspirowanych DayZ oraz Rust.

GramTV przedstawia:

W końcu, serial dobiegł końca, World of Darkness zostało anulowane, a 56 osób z ulokowanego w Atlancie studia CCP straciło pracę. A wszystko to po siedmiu latach pracy i kilku zmianach koncepcji. - Decyzja o zakończeniu prac nad MMO World of Darkness była jedną z najtrudniejszych, jaką kiedykolwiek musiałem podjąć. Zawsze lubiłem i ceniłem sobie ideę sanboksowego MMO osadzonego w tym uniwersum i przez lata uważnie przyglądałem się, z jaką pasją zespół usiłuje uczynić ten plan rzeczywistością. Chciałbym podziękować wszystkim, którzy przyczynili się do prac nad urzeczywistnieniem planów o World of Darkness, w szczególności członkom zespołu, którzy ucierpieli przez moją decyzję. Ich znaczący wkład dla CCP nie zostanie nigdy zapomniany i życzymy im wszystkiego co najlepsze. Chciałbym powiedzieć wszystkim byłym i aktualnym pracownikom, a także fanom World of Darkness - bardzo przepraszam, że nie będziemy w stanie wypełnić zobowiązania, którego się podjęliśmy. Marzyliśmy o grze, która przeniosłaby Was do rozległego świata World of Darkness, ale muszę przyznać, że niestety nasze wysiłki na nic się nie zdały. Mam nadzieję, że kiedyś w przyszłości będziemy mogli Was tam zabrać - powiedział Hilmar Pétursson, chief executive w CCP.

Okazuje się, że to wcale nie koniec przygód CCP z uniwersum World of Darkness, a także - nie koniec współpracy z White Wolf. - Wierzymy, że ta marka jest naprawdę wartościowa i będziemy weryfikować jej status przez następne tygodnie i miesiące, ale bez specjalnych planów na ten moment - powiedział pracownik CCP w rozmowie z serwisem CVG. Co mogłoby z tego wyjść? Np. fizyczna gra w stylu "papier, kamień, nożyczki" niczym Vampire: The Requiem czy Werewolf: The Forsaken - obydwie pochodzące z tego samego systemu i uniwersum. O tym, czy będzie tak faktycznie przekonamy się dopiero w przyszłości.

Komentarze
10
Zaix_91
Gramowicz
Autor
16/04/2014 12:02

> Jak na mój gust wyglądało to naprawdę porządnie, nareszcie jakieś MMO w mrocznych (naprawdę> mrocznych) klimatach. Szkoda:/No tak, ale takie screeny mogą łatwo zmylić. Na pewno nie mieli gotowej żadnej koncepcji na grę, skoro jeszcze na początku roku chcieli coś dodawać. I tu może być prawdziwy problem. :)

Usunięty
Usunięty
15/04/2014 22:25
Dnia 15.04.2014 o 20:46, Shinigami napisał:

Tutaj kilka screenów, tak na otarcie łez ;) http://www.worldsfactory.net/2014/04/15/heres-what-world-of-darkness-mmo-looked-like

Jak na mój gust wyglądało to naprawdę porządnie, nareszcie jakieś MMO w mrocznych (naprawdę mrocznych) klimatach. Szkoda:/

Usunięty
Usunięty
15/04/2014 20:46

Tutaj kilka screenów, tak na otarcie łez ;) http://www.worldsfactory.net/2014/04/15/heres-what-world-of-darkness-mmo-looked-like




Trwa Wczytywanie