Twórcy zapowiedzieli powrót do korzeni serii i zapewnili, że gracze mogą się spodziewać bardziej realistycznego modelu jazdy. Ogłosili także, że powróci kamera z wnętrza samochodu.
Twórcy zapowiedzieli powrót do korzeni serii i zapewnili, że gracze mogą się spodziewać bardziej realistycznego modelu jazdy. Ogłosili także, że powróci kamera z wnętrza samochodu.
Twórcy wsłuchali się w opinie graczy i doszli do wniosku, że chociaż są dumni z GRID 2, które czasem było wysoko oceniane, to jednak podjęli kilka niewłaściwych decyzji i nie spełnili oczekiwań fanów.
- GRID 2 skupiało się na opowieści i bardziej przystępnym sterowaniu, ale stało się jasne, że wielu z was nie tego oczekiwało - piszą przedstawiciele Codemasters. - W GRID Autosport skupiliśmy się na stworzeniu sportowej gry wyścigowej, ponieważ wyraziliście takie życzenie. Powrócimy do rozwiązań stosowanych w naszych poprzednich tytułach, zarówno jeśli chodzi o zawartość, jak i sterowanie.
W GRID Autosport sterowanie będzie bardziej realistyczne, choć nie będzie to pełna symulacja. Każdy samochód ma zachowywać się inaczej, co da się łatwo zauważyć, zmieniając dyscyplinę zawodów. Każda dyscyplina będzie wymagała stosowania innej strategii – np. agresywnej jazdy czy też unikania stłuczek.
- Gdy łataliśmy GRID 2 i wydawaliśmy nową zawartość, zbieraliśmy też opinie. Słuchaliśmy każdego, kto dzielił się swoimi przemyśleniami nie tylko na temat GRID 2, ale też innych gier. Przemyśleliśmy te opinie i w znacznej mierze wykorzystaliśmy je we wczesnych fazach tworzenia GRID Autosport.
- Realistyczne sterowanie zostało ukształtowane w oparciu o opinie społeczności, ale nie zatrzymaliśmy się na tym. Wraca widok z kokpitu, będzie można patrzeć na deskę rozdzielczą – tak, w GRID Autosport będą dostępne dwie kamery z wnętrza samochodu.
W GRID Autosport pojawią się 22 lokacje, a liczba tras łącznie przekroczy 100, czyli więcej niż w Race Driver: GRID i GRID 2 razem wziętych. W grze będzie dostępny tryb kariery, w którym w miarę postępów będzie można dołączać do rozmaitych drużyn, wybierać sponsorów i spełniać ich wymagania. Kariera jest otwarta, zatem gracze będą mogli brać udział tylko w takich typach wyścigów, które im odpowiadają. Na trasie będziemy mogli liczyć na pomocnika, który będzie próbował atakować samochody przed sobą lub blokować im możliwość wyprzedzania. Przed wzięciem udziału w wyścigu zawsze będzie można poćwiczyć na wybranej trasie i dostosować samochody do własnych preferencji.
W trybie multiplayer gracze będą dołączali do różnych, rywalizujących ze sobą klubów wyścigowych. W tym trybie co tydzień mają pojawiać się nowe wyzwania. Oczywiście, nie zabraknie tablic najlepszych wyników, gdzie będzie można sprawdzać swoje postępy.
Premiera już 27 czerwca na PC, PS3 i Xboksie 360. Gra nie została zapowiedziana na konsole nowej generacji – Codemasters musi najpierw uporać się z przeniesieniem na nie silnika EGO. Screeny z gry znajdziecie w naszym poprzednim newsie.