Gra w wersji dla tych urządzeń ukaże się w drugim lub trzecim kwartale tego roku.
Sprawa wypłynęła ostatnio, gdy PlayStation App poinformowało o tym, że Minecraft na PS3 w pudełkowej wersji ukaże się 15 maja. Do maila załączona była grafika prezentująca Minecraft w wersjach pudełkowych także dla PS4 oraz PS Vita - dowiedzieliśmy się więc, że produkcja wybiera się i na te platformy. - Celujemy w Q2/Q3 - napisał na łamach PlayStation Blog Owen Hill komentując sprawę. Ujawnił także, że będzie opcja preferencyjnego kupna nowych wersji gry dla osób posiadających już Minecraft na np. PS3. Szczegóły na ten temat zostaną dopiero ujawnione.
Chyba sobie jaja robią. 3 lub 4 kwartał? TESO na PS4 wychodzi szybciej? Bo w końcu co muszą zmienić w porównaniu do Xbox 360 edition? Pewnie tylko przypisy do klawiszy. Pffffffffff
Czyli twierdzisz że Xbox 360 i PlayStation 4/PS Vita mają podobną budowę?Podpowiem:PS4 = 8-rdzeniowy Jaguar, 8GB RAM GDDR5, AMD Radeon NextXbox 360 = 3.2 GHz Xenon, 512MB RAM, ATI XenonPS Vita = 4-rdzeniowy procesor znany z telefonów, 512 MB RAM, Power VRMuszą zmienić tak w zasadzie to... wszystko. Zupełnie inna architektura, zwłaszcza na Vicie. System operacyjny itp też inne. To skala zmian znacząco większa niż przeskok z programowania np. z Windowsa na Maca więc sam się zastanów czemu na tego ostatniego wychodzi tak niewiele gier skoro niby zrobienie konwersji z PS4 a Xboxem 360 jest takie proste... Jeśli dobrze myślę, to do zmiany:a) API wykorzystywane do generowania grafikib) Sposób wykorzystania pamięci i jej ilości (Minecraft na PS4 ma mieć większy świat niż na Xboxie 360)c) Jak sam zauważyłeś, obsługę kontrolera.d) Upewnić się że to działa tak jak powinno, zwłaszcza na Vicie która ma części klasy smartphonów - jakoś niecodziennie słyszę o konwersjach gier z PC-ta na Androida... a Vita ma swój własny system.e) PS3 jest platformą bardzo specyficzną, aż po kres jej życia jej układ Cell pozostał niewykorzystany. Dlatego bardzo często w porównaniach gier między Xboxem 360 a PS3 lepszą grafikę miał ten pierwszy mimo iż teoretycznie to PS3 ma większą moc obliczeniową. Kod do przepisania w zasadzie ''od zera'' na pozostałe platformy.f) Nawet takie szczegóły jak obsługa sieci, dźwięku itp są różne więc kolejne fragmenty kodu do przepisania. A takie konwersje często wcale nie są łatwe nawet jeśli programujesz na PC-cie raz robiąc wersję na Windowsa a raz na Linuxa. A tutaj mówimy o zupełnie innych bebechach w środku.g) Zapewne mechanizm zarządzania zasobami/wątkami również jest inny.Do przepisania masz więc NAPRAWDĘ spory kawałek gry. Przypomnę również że PS4 jest stosunkowo nową platformą i developerzy wciąż dopiero uczą się ją wykorzystywać co wprost przekłada się na czas prac. Zaś Vita jest niszowa od samego początku i porównywanie jej do Xboxa 360 jest co najmniej nie na miejscu.Ale w sumie chętnie spytam o twoje doświadczenie w programowaniu na różne platformy skoro twierdzisz że wystarczy zmienić obłożenie klawiszy ;)
Usunięty
Usunięty
10/05/2014 17:43
Chyba sobie jaja robią. 3 lub 4 kwartał? TESO na PS4 wychodzi szybciej? Bo w końcu co muszą zmienić w porównaniu do Xbox 360 edition? Pewnie tylko przypisy do klawiszy. Pffffffffff
Karfein
Gramowicz
24/04/2014 12:11
Jakoś mnie to nie jara. Ale jak będzie kiedyś za free w Plusie albo po taniu w bundle''u, to najpewniej sprawdzę. I obym nie wsiąknął, bo tych gier już za wiele XD