Gra została ogłoszona przed kilkunastoma dniami, a magazyn Game Informer zamieścił obszerną zapowiedź. Oto najważniejsze fakty:
- Slegehammer Games odpowiada za produkcję wersji na PC, PS4 i Xboksa One. Za wydaniami na Xboksa 360 i PlayStation 3 stoi inne studio. Które? Tego na razie nie ujawniono. Nie wspomniano także o pojawieniu się Call of Duty: Advanced Warfare na Wii U
- Gra oparta jest o nowy silnik - nie wiadomo jaki konkretnie
- Fabuła rozpoczyna się pewnym katastroficznym wydarzeniem, które Michael Condrey opisuje jako "globalny 11 września". Największe miasta na różnych kontynentach zostają sterroryzowane przez organizację KVA.
- Akcja toczy się w roku 2054
- Postacią przewodnią jest szeregowy Mitchell, któremu głosu użycza Troy Baker (ostatnie kreacje: Joel w The Last of Us, Booker w Bioshock: Infinite, Joker w Batman: Arkham Origins). Mitchell przemawia jedynie podczas przerywników filmowych, nigdy w trakcie rozgrywki
- Na początku Mitchell jest członkiem Marines, a jego kompan to Will Irons, syn dyrektora wykonawczego prywatnej firmy militarnej Atlas Corporation Jonathana Ironsa, granego przez Kevina Spacey'ego. Po zakończeniu służby Irons ojciec pyta Mitchella czy ten chce odejść z Marines i dołączyć do jego firmy. Mitchell się zgadza i do wykonywania nowych zadań dostaje kombinezon "EXO"
- W przeciwieństwie do wcześniejszych odsłon serii, Call of Duty: Advanced Warfare ma tylko jedną postać przewodnią
- Kevin Spacey mówi, że był bardzo podekscytowany możliwością włączenia się w prace nad grą, gdy jego przygoda z nią się zaczynała
- Za wykonanie każdej misji gracze zdobędą punkty, które zamienią na ulepszenia kombinezonu EXO. Dzięki niemu można wspinać się po ścianach przy użyciu magnetycznych rękawic, szybciej przemieszczać się do zasłony, wykonywać skoki na niespotykaną wysokość, używać optycznego kamuflażu czy unosić się nad powierzchnią
- W arsenale znajdują się m.in. urozmaicone granaty, w których gracz decyduje o sposobie ich działania, wybierając między granatami wstrząsowymi a takimi, które wykrywają położenie wroga
- Niektóre z pistoletów bazują na energii i nie używa się w nich tradycyjnej amunicji
- W grze znajdzie się pojazd Pitbull, którym można się poruszać. Jego konstrukcja bazuje na pojeździe istniejącym naprawdę (Mine-Resistant Ambush Protected)
- Na razie nie podano szczegółów na temat multiplayera w Call of Duty: Advanced Warfare. Komentarze Michaela Condreya sugerują jednak, że rozgrywka w trybie wieloosobowym będzie bazowała na tym, co jest dostępne w kampanii dla jednego użytkownika. Activision zapewnia z kolei, że chce wspierać e-sport
- W Call of Duty: Advanced Warfare pojawi się pewnego rodzaju kooperacja, szczegółów na razie nie znamy
- Za soundtrack gry odpowiadać będzie Harry Gregson-Williams, którego twórczość powinna być doskonale znana fanom serii Metal Gear Solid
- Dyrektor dźwiękowy Don Veca mówi: - Sądzę, że Advanced Warfare będzie najlepiej brzmiącą, a z pewnością najlepiej zmiksowaną grą w historii
- W celu stworzenia wiarygodnego świata, Activision konsultowało się z "ekspertami z dziedziny filmu, wojskowości, nauki i futuryzmu" - tak twierdzi współzałożyciel Sledgehammera, Glen Schofield